Mina två svarta...och jag

måndag 3 december 2012

Tävling i Lotushallen och DM

Ännu några delar jag inte skrivit om som var ett tag sen det ;)

I september var vi på DM i Nybro. Axis skulle få ställa upp i hoppklassen för lite träning. Det gick riktigt dåligt! Han kröp under hinder och han blev helt förvirrad på banan så jag tog av honom till slut. Ingen lyckad debut.. Men jag lär mig hela tiden hur jag ska hantera honom.

Atlas gick det bättre med, men vi fick för många fel i hoppklassen för att vi skulle ha nån chans i agilityn. Han rev två hinder i hoppklassen, är annars nöjd med honom. Var inte riktigt hans typ av bana med tajta svängar o sånt. Är däremot mycket nöjd med slalom och att han drog så fint på tunnlarna.
Agilityklassen gick helt ok med. Lämnade honom i slalom och tyvärr gav jag nog honom en signal på nästa hinder efter för tidigt så han gick ur och tog det hindret o vi blev diskade.. På filmen ser ni slutet av banan efter jag var diskad ;)
Är dock väldigt nöjd med honom. Han börjar kännas stabil i många lägen, speciellt slalom =) Som vi har kämpat.

Film med Atlas från DM:















I november var vi i lotushallen och den årliga inofficella tävlingen hos Jenny =) Alltid lika trevligt! Axis var den enda av mina hundar som fick tävla, Atlas var nyopererad... Synd för det var roliga banor och banor som verkligen passade Atlas. Axis skötte sig iaf riktigt bra! Han diskade sig, men skit samma =) Han gjorde ett kanonlopp! Han stack förbi slalom och när han skulle tillbaka till mig så tog han en tunnel. Sen stack han ur slalom igen och då lät jag honom fortsätta och resten gick som på räls! i hade en riktigt toppendag med en massa vinster på lotteriet ist ;) På kvällen åkte jag till Micaela med familj och spenderade kvällen och natten där. Dagen efter blev det go fika hos syster i Halmstad. Så helgen var inte fy skam ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar