Mina två svarta...och jag

onsdag 5 december 2012

Återbesök hos veterinären och julkalendern

Idag åkte vi till Jönköping för återbesök hos kirurgen Ole Frykman. Jag har varit orolig för vad han skulle säga, man vet aldrig... Jag tycker ju att han går fint på sitt ben, men jag ser ju inte hur det ser ut inuti.

Carina var med mig för att ta reda på vilken sorts rehabilitering han skulle ha så det kändes tryggt. Ole tyckte att han sprang fint på sitt ben och att allt såg bra ut =) Sån lättnad! Han sa att jag nu får börja gå normala promenader med honom, vilket är såååååå skönt! Men han måste gå kopplad =( Så nu måste han få det benet ordentligt återhämtat innan nästa operation eftersom han måste belasta det fullt ut när vi gör nästa knä. Så den 31 januari ska vi göra nästa knä och då har vi förhoppningsvis stärkt upp det knäet som ska opereras så pass mycket att den rehabiliteringen går fortare. Ole tror att han ska vara tillbaka på agilitybanan igen till våren =)

Tänk, det är 4 veckor sen han gjorde operationen och är nu så fin i benet =) Det syns en rejäl skillnad på hur han går med benet jämfört med det som inte är opererat.

Nu ska vi börja rehabiliteringen med promenader, så mycket han orkar, löpband i uppförsbacke o sen är det bara att hålla på så =)

Så klart när man varit duktig hos farbror doktorn så måste man ju få nåt. Så Atlas (tillsammans med Axis) fick en julkalender =) Så fin! Så nu ska vi öppna en lucka varje dag, emn eftersom vi ligger efter lite så fick vi öppna många idag ;) Men nu vill ju jag också ha en julkalender! Har ni nåt förslag på nån julkalender till mig som inte är choklad?

För att få första luckans godis var Axis tvungen att gör back o sväng. Atlas fick köra snabba lägganden. Atlas har nog aldrig varit så ivrig av att få träna ligg ;) Axis gjorde fin fina svängar trots att han tycker det är läskigt att träna i närheten av Atlas =)

Så här ser den ut =)

Första luckan

Andra luckan

Tredje luckan

Fjärde luckan

Femte och dagens lucka =)

Atlas inspekterar sin julkalender =) Försökte få med Axis, men han ska bara vakta den ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar