Mina två svarta...och jag

söndag 2 december 2012

Advent och träningstävling

Helgen har gått i lugnets tecken. Är så sjukt trött hela tiden och jag blir så less på det! Trots att jag sover länge på morgonen så är jag trött tidigt på kvällen.. Jaja skit samma..

Igår var det träningstävling i Värnamo. Axis fick faktiskt springa två lopp eftersom det endast var vippen som var med i agilityklassen. Han skötte sig fint. Fuskar rejält i slalom, vilket inte är ok! Han har för bråttom. Han hoppade av vippen första gången han sprang upp, nåt han har fått för sig och sen gör han den superfint. Han stod i position tills mitt släppkommando kom. Duktig kroat =) Starten gick toppen! Gjorde springstarten och den funkar verkligen kanon! Vi diskade oss när han inte drog tillräckligt på långhoppet (måste träna det mer) och tog nästa hinder. Annars skötte han sig fint.
Hoppbanan blev en smärre katastrof, iaf i början. Han vägrade göra klart slalom! Skulle bara in i tunneln efter. Till slut fick jag honom att göra klart det och därefter gick det toppen! Men vi måste träna på hinder som han kommer parallellt med, att han faktiskt tar dom o inte bara springer förbi!
Atlas var så arg för att han inte fick springa igår! Stackaren =(

Idag är det första advent och det har varit en lugn dag. Gjorde alla adventsförberedelser igår med stjärnor o julgardiner. Idag har jag städat det sista och varit en kort sväng i Gislaved på julmarknaden. Min syster o hennes familj kom o fikade här en stund efter marknaden. Sen kom även pappa på besök och sen Micaela o hennes familj =) Så det har varit finbesök hela eftermiddagen.
Hundarna har fått gå en lite "längre" promenad idag.. O med längre menar jag inte långt ;) Så långt som jag kände att Atlas klarade av idag... Den var längre än vad den varit de senaste 3 veckorna. För er som har varit här så har de senaste veckornas promenad varit som längst till kyrkan o tillbaka. Idag gick vi en bit in i skogen iaf ;) Nån som uppskattade det var Axis =) Stackaren får dåligt med promenader han med...

En ny jobbvecka börjar imorgon och jag känner att den kommer gå fort. Jobbar kväll 3 av 5 dagar, vilket gör att dagarna går mycket fortare. På onsdag ska jag till Jönköping för återbesök med Atlas så den enda kvällen jag har hemma är torsdagen... Tur att jag ska vara hemma i helgen iaf =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar