Mina två svarta...och jag

fredag 14 december 2012

Lucka nr 13, Lucia och musikhjälpen

Igår var det lucka nr 13 som öppnades =) o den 13 december innebär ju även lucia! Vi hade vårt luciafirande i skolan i onsdags, vet ej varför men mysigt var det =) Men det kändes ju som luciadagen för mig redan i onsdags då... Vi hade en tapper och underbart vacker lucia =) Hon stod upp hela föreställning, alltså hon svimmade inte av värmen från alla ljus ;) Det är ju annars väldigt vanligt =)

Denna veckan är ju även musikhjälpen igång, härligt! Årets tema är: Rätt till rent vatten! Det är ju vi här i Sverige väldigt vana vid och vi tar det lite för givet, men alla har det inte så bra som vi. O nu kan vi alltså hjälpa till att det blir bättre i andra länder med detta. Hundsporten har en egen insamling; Länk dit. Igår hade vi en flashmob o det ökade markant på bara några minuter! Jag skänkte 50kr bland annat. Sen la jag även ut på facebook att jag skulle skänka 2kr för varje gillning jag hade på den statusen och jag kom upp i 126kr, vilket gör att jag ikväll kommer skänka ytterligare 150kr =) Inget bidrag är för litet! Snälla hjälp till, o på köpet kan man vinna fina priser inom olika hundaktiviteter =)

Lucka nr 13

Hjälp till =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar