Mina två svarta...och jag

tisdag 18 december 2012

Lucka nr 17 och musikhjälpen

Igår var det dags att öppna lucka nr 17 =) Igår var en sån där vanlig dag. Jag jobbade kvällen och var på gymmet på förmiddagen. Myste med hundarna på morgonen =) Vi älskar sovmorgon ;)

I söndags slutade musikhjälpen och jag är så mäkta stolt över alla hundmänniskor som genom Hundsportens insamling till musikhjälpen samlade in 136 900kr till att barn i slummen ska ha rent vatten! Vilken prestation! Vi kämpade in i det sista för att knipa första platsen över privata insamlingar som samlat in mest pengar och vi gjorde det =)

Jag citerar Göran Pettersson på fb;

"Ni som aldrig tillhört det vinnande laget, som aldrig varit i närheten av att få bestiga prispallen, ni som undrar hur det känns att stå längst upp, att äntligen få veta hur det värmer i bröstet bara genom tanken på att vara nr 1.

Gör som jag köp den känslan för ynka 50 bagare (eller mer), (skit i om hundar inte intresserar er mer än Yngve Stors Hawaiiorkester och Skivor från Vetlanda tillsammans) just nu står kampen mellan snorungarna på flashback (ja, jag brukar också hänga där) ett gäng fotbollsfjollor som hejar på ett Engelskt lag... Men själva bor dom i Sverige...

Och...Hundsporten

Startad i Varberg!

Hyssta in lite kosing och var den på jobbet/skolan/fikapausen som imorgon som kan skryta med att vara en vinnare, pengarna går till rent vatten åt dom som behöver det mer än vi behöver våra smartphones."

Så jäkla bra skivet =) Vi har fått stora eloger från dom som dissade oss i början för vår insats, men det gjorde ju bara att vinnarskallen kom fram o vi hyste in ännu mer pengar. Så stolt är jag över att ha fått vara del av denna resan. Tyvärr vann jag inget av de fina priserna i år heller, men nästa år kanske ;) O det viktigaste är ju dock att vi "små" hundmänniskor har samlat in över 160 000kr till rent vatten! 25 000kr förra året, 163 000kr detta året. Vad väntar nästa år?!? Det enda jag vet är att de tre eldsjälar som gjorde detta möjligt i år har redan börjat planera inför nästa år ;)
Lucka nr 17



Här är tjejerna i glasburen och presenterar hundsportens insamling =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar