Mina två svarta...och jag

fredag 14 december 2012

Lucka nr 12 och träning hos bästa Jenny!

Igår var det dags att öppna lucka nr 12, men vi var iväg hela kvällen igår och jag var så trött när jag kom hem så det blev öppning av lucka 12 o 13 idag ist ;)

Vi var som sagt iväg hela kvällen igår o vi var o tränade hos Jenny =) Jag o Anette var som vanligt iväg o tränade hundarna. Stackars Atlas fick sitta i buren inne i köket o bara lyssna på träningen =(

Axis var riktigt duktig igår, synd att jag känner mig som en nybörjare ;) Jag gjorde en massa underliga saker igår, som att ha armen rakt upp i luften när han skulle in i tunneln, slängde med armarna o betedde mig allmänt underligt på banan. Med Atlas är jag såååå noga med att tydligt visa in i tunneln, men med Axis blir jag lite slarvig eftersom jag vet att han drar så bra på tunnlar. Fy mig!

Vi fick träna linjer, s-svängar och vägval. Vi tränade även på hur vi ska göra vid olika tunnelingångar om sekvensen innan är detsamma men hunden ska in i ena tunnelingången första gången o den andra nästa gång.

Vi gjorde 3 banor, tror jag ;) Kan ha varit flera, men vi gjorde lite annorlunda på nåt ställe i banorna ibland så det var samma bana, men en ändring här o där.

I läxa fick vi att träna s-svängar när hunden kommer från sidan av hindret, hålla oss till linjen och fundera på olika vägval.

Jag fick sen visa upp hur långt jag o Axis kommit med våra running, o hon tyckte det såg riktigt bra ut =) Kul!

Ni får en film från träningen, den oredigerade versionen ;) Ni får alla ups and downs ;) Ni får lite bakgrundsmusik, musikhjälpen o hundskall (allt inkluderat i priset när man hyr lotushallen =) I denna oredigerade vesion får ni även höra min frustration o lite svordomar... Varnar känsliga lyssnare ;) Kolla hela eller spola framåt, gör precis som ni vill ;)

Idag fick jag ett sms från Anette där det stod; Har du läst Jennys blogginlägg idag? Nyfiken som jag är så var jag ju tvungen att göra det på en gång o hon hade skrivit om oss =) Man blir allt lite glad när man blir omnämnd i hennes blogg. I hennes blogginlägg så skrev hon att hon lurade på mig en kroatisk vallhund ;) Det bästa nån någonsin lurat på mig kan jag lova! =)

Lucka nr 12




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar