Mina två svarta...och jag

måndag 3 december 2012

Bättre sent än aldrig ;)

Ja det kan man väl säga... Jag tänkte jag skulle uppdatera lite om årets sista tävling med Atlas som samtidigt var Axis officiella debut =) Ja som sagt, bättre sent än aldrig ;)

Tävlingen var i Vårgårda i Tångahallen, en underbar hall med fantastiskt underlag. Jag började med Atlas på morgonen och vi startade med agilityklassen. En bana som kändes rolig, klurig med flyt. Jag är nöjd med det loppet, trots att han låste sig lite väl mycket på mig ibland. Det blev en retlig disk efter balansen när han tog hinder 1 igen. Jag trodde inte det skulle vara någon risk eftersom han stannar på kf och jag då skulle ha kontroll på honom, men så fel jag hade ;)

Hopploppet gick ganska bra, vi nollade, men jag var långt ifrån nöjd. Jag höll i honom lite mycket på vissa ställen så han fick stanna upp, det tappade vi en massa tid på. Men alltid skönt med en nolla. Räckte inte långt, men en 16e plats iaf.

Här ser ni loppen;















Axis debut gick desto bättre =) Det blev en väldigt lång väntetid och när det började närma sig hans start så var han sååå stressad av hela miljön. Han hyperventilerade hela tiden o såg helt dåsig ut så jag tänkte at detta går aldrig, han får ta det han känner att han klarar. Men när jag väl satte honom på startlinjen så blev han helt lugn =) Min fina! Han skötte sig sååå bra! Det enda var att jag hade lagt hans leksam i slutet och det visste han och när han kommer ut ur tunneln inför upploppet så skriker jag; "Ajde, ajde" så sätter han fart som skjuten ur en kanon =) Springer förbi de tre sista hindrena o tar sin leksak, så han blir diskad =) Min lilla älskling =)

Här ser ni filmen;















Är som sagt nöjd med årets slut med båda hundarna. För Atlas blev det ju sista pga operationen. Ser fram emot att få tävla fler gånger i den här hallen =)

1 kommentar:

  1. Haha, det var en riktigt snygg slutspurt på Axis! Och Atlas var snygg som tusan i sig själv, gillar hans friss skarpt :)

    SvaraRadera