Mina två svarta...och jag

onsdag 5 maj 2010

Utställning

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade, anledningen är att tiden inte har räckt till =) En del har hänt så det blir nog flera inlägg under dagen så jag får någon slags organisation på allt.

I lördags var jag och Atlas hos min syster och hennes familj i Grimsås. Hon skulle ha bjudning för att hon har fyllt år. Så jag passade på att åka en sväng till Smålandsstenar och deras utställning på förmiddagen. Jag hade naturligtvis med mig Atlas, men när jag kom dit och skulle in o kolla så kom jag på att jag inte hade något vaccinationsintyg för Atlas med mig. Jag tror att detta helt föll bort eftersom det var en utomhustävling. Så jag fick snällt sätta honom i bilen och gå in själv. Jag stod och kollade en stund på alla hundar och sedan var det Pauline och Bazzes tur att gå in i ringen. Han älskar verkligen att få visa upp sig =) Han fick jättefin kritik och det verkade vara en bra domare, tyvärr ställdes han sedan mot en championhane som naturligtvis gick vidare före Bazze. Synd, men Pauline var nöjd och det är huvudsaken =)
Det var väldigt kallt så när Palle var klar så åkte jag och Atlas hem till min syster på kalas. Vi hade jättetrevligt hela kvällen och jag och Atlas kom hem ganska sent på lördagskvällen.

I söndags följde jag och Atlas med Carina, Beon och Bus till en utställning i Skövde. Vädret var betydligt bättre och vi kunde njuta av solen. Det var en trevlig utställning och jag njöt av att bara vara =)
Vi kom hen vid 6 tiden på kvällen, solbrända och härligt trötta =)

Jag jobbar ju nu så att Atlas får vara hos Ewa (hans uppfödare) på dagarna. Han trivs som fisken i vattnet där =) Han känner sig verkligen som hemma när han kommer dit. Han är också ganska trött på kvällarna, vilket jag också är efter jobbet, så det passar ganska bra. Men i måndags bestämde jag mig för att vi skulle upp till JBK och träna lite. Jag insåg att vi inte hade tränat på en vecka och tyckte det var dags =) eftersom vi skulle till Jenny på tisdagen. Vi åkte upp vid 7 tiden och började bygga lite kombinationer. Jag byggde bland annat upp den kombinationen från Jenny med hopphinder o två tunnlar där jag ska träna framåt respektive svängar. Detta gick ganska bra, han slarvade lite med att lyssna på mig, men överlag är jag nöjd.

Sedan tränade jag slalom. Jag körde alla 12 pinnarna och detta gick över förväntan. Det var några gånger som han gick ur de två sista pinnarna för att han ville ha bollen, men ganska snart förstod han att det inte hjälpte. Jag stod ganska långt ifrån slalomet och ändå körde han det själv =) Mycket nöjd över utvecklingen där!

Jag avslutade sen med lite kf träning. Han var ganska trött vid det här laget, så det var ingen action direkt. Men det gick bra, han klarar halva balansen bra nu så jag tror att jag kan gå vidare och köra 2/3 av det. Efter kf träningen åkte vi hemåt, jag var inte helt piggelin och vi hade ändå tränat en timme redan.

Uppdatering från träningen med Jenny och bilder från utställningarna kommer senare =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar