Mina två svarta...och jag

måndag 17 maj 2010

Mycket tankar efter helgen..

Jag går fortfarande och tänker på helgen =) Jag har precis badat Atlas nu så han är lite renare iaf. Jag spolade hur länge som helst i pälsen, jag tyckte inte vattnet blev ljusare för det.. Har man honom för nära näsan så känner man att han fortfarande luktar får =)

Atlas har varit med på jobbet idag, han fick ligga i bilen. Han har sovit hela dagen, och när jag gick ut med honom på lunchen så orkade han gå 10 min ungefär sen gick han 3 meter bakom igen =) Han är verkligen trött.

Jag uppdaterade ju bloggen varje kväll i helgen, och jag har insett nu efteråt att det hjälper verkligen till att bearbeta allt man går igenom och lär sig. Jag fick möjlighet att analysera det i min ensamhet efter varje kursdag =) Jag kände att det hjälpte mig dagen efter. Det var verkligen så häftigt att få se sin hund göra det den är ämnad att göra. Och så häftigt att dom faktiskt har så mycket instinkt kvar =)

Om jag får möjlighet att fortsätta valla så tror jag att jag och Atlas kommer ha nytta av det i agilityn. Jag tror att vi kan skapa ett ännu bättre samspel mellan oss som kan gynna agilityn.

Imorgon kommer bilderna, jag lovar. Önskar att jag kunde lägga ut filmklipp istället, men tyvärr fick vi inte det. Nu ska jag förbereda ett prov till mina stackars elever. Sov gott!

12 kommentarer:

  1. Visst har vi lärt oss mycket om hur våra hundar fungerar och jag tror att vi kan ha nytta av det i all träning. Tack för en trevlig helg och många goa skratt.

    SvaraRadera
  2. Det tror jag också vi kan ha. Tack själv, vi har haft riktigt kul =)

    SvaraRadera
  3. Kul att han gillade vallningen. Verkar som att ni haft en jätterolig helg. Hoppas nu att du hittar någonstans som du kan valla lite på i fortsättningen också....

    SvaraRadera
  4. Vi hade jättekul =) Så mycket som jag har skrattat i helgen var det länge sen jag gjorde =) Jag hoppas verkligen att jag hittar nånstans där vi kan valla. Både jag och Atlas tyckte det var superskoj!

    SvaraRadera
  5. Det låter alldeles fantastiskt! Jag måste verkligen se till att testa på vallning med Vilda. Det skulle vara kul om vi kunde åka på någon sådan helg gemensamt med alla våra vallare någon gång :)

    SvaraRadera
  6. Det hade varit superkul o ordna nåt sånt =) På det stället vi var var dom jättebra. Han kunde ju både kroppsvallande och eye:ande vallhundar =)

    SvaraRadera
  7. Man kan ju höra om han tar emot en blandad grupp kanske :)

    SvaraRadera
  8. det tror jag nog han gör.. vi kan ju kolla =)

    SvaraRadera
  9. Oerhört nöjd med mitt rasval ;) med tanke på päls + lervälling... Men jag är rackarns imponerad av pulisarna och deras herdars framfart i fållan!

    Hittade din blogg när jag googlade på askeröd och vallning och det är jag glad för!

    SvaraRadera
  10. Det förstår jag att du är. Badade Atlas igår o det var ingen trevlig upplevelse.. MYCKET lera i alla flätor =)

    Glad att du har hittat hit! Sitter o kollar på mina filklipp här nu, men det var inte de bästa stunderna som hade filmats ;o)

    SvaraRadera
  11. Vilken häftig upplevelse du varit med om - lite avis må jag säga för vallning är ju helcoolt! När våra får anländer (om typ 3 år) så är det ni som vallar dem!

    SvaraRadera
  12. Det var verkligen en häftig upplevelse =)
    Va bra =) då ska jag bara hitta nån annanstans att valla tills dess ;o)

    SvaraRadera