Mina två svarta...och jag

torsdag 6 maj 2010

Kf träning

Det blev träning idag trots allt =) dock en ganska kort. Var bara uppe på JBK i 45 minuter ungefär..

Jag åkte bara upp för att träna kf i alla fall och idag gick det riktigt bra =) Det blev några missar när han blev för ivrig över bollen, men jag får se det som nyttig stressträning. Det är lätt att man blir irriterad när han hoppar av i sådana situationer, men man får se det som nyttig träning. Till slut började han förstå. Det värsta/bästa med Atlas är att han lär sig ett mönster så snabbt. Vi pratade mycket om att bryta sina mönster när vi var hos Jenny senast... Som idag, när jag klickade och belönade med bollen, så de första gångerna fick han dutta en gång så klickade jag. Detta lärde han sig snabbt, så när han hade duttat en gång så stack han. Likadant när jag försökte vänta och låta honom dutta 2-3 gånger, det lärde han sig också =)

Jag är ändå nöjd med kf träningen idag. Idag var första gången jag körde hela balansen och han stannade och duttade =) Det gick i o för sig inte särskilt fort men han gjorde det!! Detta ger mig hopp för framtiden.

En fråga till er som läser min blogg, jag har en fundering. Den 5 juni är det Folksam Cup på JBK, där kan man kvala sig vidare till en final, vilket innebär att både hopp och agility resultaten läggs ihop. Sista anmälan är på måndag, ska jag anmäla mig och tro att vi fixar kontaktfälten på en månad eller ska jag strunta i att anmäla mig??

4 kommentarer:

  1. Även om loppen läggs ihop finns det inget som säger att du inte bara kan gå in i agilityklassen och träna starter eller helt enkelt springa förbi balansen. Det är ett ypperligt tillfälle att träna, både i hoppklassen som ju då inte betyder nåt och i agilityklassen. Skulle ni vara färdiga för att testa kf på tävling är en sån inoff tävling perfa! Anmäl tycker jag! :D

    SvaraRadera
  2. Håller med.. Anmäl.. ;)
    I vilket fall som helst är det ju bra träning.. Lycka till

    SvaraRadera
  3. Klart du ska anmäla!! Asta håller alla tassarna för brorsan:-)

    SvaraRadera
  4. klart du ska anmäla dig.. du kommer klara det kanonbra! Gäller at tro på att man lyckas vännen!! :)

    SvaraRadera