Mina två svarta...och jag

söndag 9 maj 2010

Tranås och Folksam Cup

Idag har jag varit med Anna och Carina i Tranås. Carina skulle jobba och Anna skulle köra hopp 2:an. Vi mötte även upp Claudia på tävlingen. Det var uppehåll hela dagen, så vi får vara nöjda med vädret.

Vi hade ganska mycket tid innan Anna och Claudia skulle starta, så vi tog det väldigt lugnt och skönt. Vi tittade på alla duktiga ekipage som körde agility. Jag tycker det är så skönt att bara vara där o titta =) Även om jag önskar att jag fick vara med..

För Anna blev det tyvärr en disk i hoppklassen, ett litet missöde på sista hinderkombinationen. Banan verkade dock ganska kul, med en del klurigheter. Claudia nollade sig, men tyvärr fick hon lite tidsfel. Det räckte dock till en fjärde plats. GRATTIS!

Ikväll är både jag och Atlas väldigt trötta. Han har mått bra hela dagen idag så nu är nog det som satt o retades i halsen på honom borta =)

Tack alla ni som gav mig råd och pushade mig på min fråga om Folksam cupen. Jag anmäler mig självklart. Som Cissi skrev, om han inte kan det så har jag en massa annat att träna på och om han kan det är det ju en bra tävling att testa färdigheten på =) I veckan som kommer ska jag försöka åka upp 3 dagar och träna kf, sen åker jag till Hörby fredag morgon för att valla hela helgen =) Ska bli superkul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar