Mina två svarta...och jag

torsdag 6 maj 2010

Träning på JBK

Igår kväll åkte jag och Atlas upp till JBK för att träna lite kf bland annat. Jag kände mig jättepeppad för att sätta igång =) Vi skulle träffa Anna och Wilma där upp med, så vi slapp träna helt själva =)

Jag började köra kontaktfälten, och det gick sååååå dåligt. Atlas bara hoppade av hela tiden och ville inte alls stanna längst ner. Det kändes som om vi gick flera veckor bakåt i utvecklingen =( Tillslut kände jag hur mitt tålamod började tryta så då bröt jag kf träningen och körde lite slalom istället. Detta gick betydligt bättre. Atlas körde på bra och självständigt i bra fart, alla 12 pinnarna. Han är så redo att det ska komma en boll flygandes efter så han lyssnar knappt på mig utan drar bara framåt =) Sånt självförtroende han har byggt upp bara på nån vecka i slalomet!

Efter det gick jag tillbaka till kf träningen. Atlas fortsatte hoppa av, men blev lite bättre efter ett tag. Jag har ju fått i uppgift av Jenny att träna på att vara bakom Atlas när han springer nerför balansen, detta har jag inte gjort särskilt mycket. Så vi har fått gå tillbaka lite i stegen, men vi kunde avancera ganska snabbt när han väl förstod att jag även kunde vara bakom honom.
När vi hade kört ganska länge så började det gå bra igen på kontaktfälten, vilket var skönt. När vi hade gjort några riktigt bra rundor så avslutade jag träningen. Jag tror det är för tidigt för honom att jag ska kasta bollen när jag har klickat, för det är den han söker när han hoppar av. Vilket innebär att jag har tränat alldeles för lite stress med honom.... Fy på mig som matte =)

Det var också en hel del kurser omkring agilityplanen igår samt att Anna och Wilma tränade samtidigt. Detta var jättebra störning för Atlas i sin kf träning. Vid ett flertal tillfällen blev han väldigt fokuserad på dom när han stod på kontaktfälten.. Så jag ska nog se till att åka upp fler onsdagar så jag får den störningen fortsättningsvis också =)

Det blir nog lite träning ikväll med =) Städning står på schemat också så vi får se om jag hinner upp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar