Mina två svarta...och jag

tisdag 25 maj 2010

Träning och filmklipp

Ikväll har vi tränat agility. Vi var en hel del folk däruppe idag, kul =) Vi byggde en hoppbana som hade varit på Folksam Cup finalen förra året. Den var lite småkrånglig, men en hel del bra saker att träna på. Atlas satte slalomet riktigt bra idag trots att han kom ut ganska långt i sin kurva från hopphindret före. Han känns riktigt säker på det nu =) Jag tränade också staket, vilket gick riktigt bra idag. Vi tränade på att han skulle hoppa ut, komma mellan hindrena och sedan ut igen. Han lyssnar riktigt bra =)

Jag tränade också på att han skulle in i "fel" tunnelingång. I början gick det inte särskilt bra, han fattade inte riktigt vad jag ville. Jag kom sedan på att jag sa fram när han skulle in i tunneln. När jag sedan sa genom gick det bättre =)

Han drog på riktigt bra idag mot hindrena, vilket jag även kände på tävlingarna i helgen. Så förhoppningsvis kommer det nu =) Det är riktigt kul att träna med honom just nu för att han gör stora framsteg nu känner jag.

Vi tränade ju naturligtvis kf också =) Han sätter dom fint och idag tränade vi helt utan lock. nedan här kommer ett filmklipp på vår kf träning.

Imorgon förmiddag blir det lite lydnadsträning med Carina. Bra att kunna bryta med nån annan träning någon gång. Just nu sover Atlas och jag halvkollar på delfinalen av Eurovision song contest, inget bra i år...

Sov gott!

2 kommentarer: