Mina två svarta...och jag

söndag 29 augusti 2010

Träning, kurs och kärlek =)

Nu var det några dagar sedan jag uppdaterade sist, men det har varit lite mycket den här veckan så orken har inte riktigt funnits..

Mitt träningsschema ha sprukit lite den här veckan, men det mesta har gått bra ändå. I onsdags åkte jag upp till JBK med Carina oc tränade lite lydnad. Jag tränade positioner först, och det gick ganska bra. Han satte positionerna 6 av 10 gånger kanske, så det måste definitivt tränas mer! Ja körde sen rutan men target och klicker. Det gick bra, men när han har gjort det rätt 1-2 ggr så blir han så uppspelt så han springer fram och tillbaka mellan mig och rutan som att han ska få belöningen snabbare. Så jag måste jobba kortare pass med honom där i början och en massa belöning de få gånger jag kör den, så han förstår det rätta beteendet där. Jag testade sen köra några inkallningar, men positionerna var inte bra så jag slutade när han gjorde en fin ingång efter många om och men... Vi avslutade sen men en platsläggning och den gick riktigt bra =) Det har verkligen fungerat med platsen nu på sistone, vilket är en stor lättnad. Även om det kommer dröja innan jag är 100% säker på tävling ;o)

I torsdags hade jag tänkt träna agility, men dagen blev ganska fullspäckad så jag kom inte till JBK förren strax innan kl 18, och min kurs börjar 18.30.. Jag hann dock köra balansen några gånger, och kf gick kanon! Kursen gick också bra sen och alla kursdeltagare verkade nöjda med =) Jag var dock hlt färdig när jag kom hem och orkade inte ens sitta vid datorn.. Då är det illa ;o)

I fredags skulle jag enligt mitt träningsschema träna positioner i lydnaden, men jag hann inte det. Mamma kom och skulle vara hos mig under helgen för att vara hundvakt när jag skulle på bröllop. Jag sålde min bokhylla i fredags, packade ur den, åkte o köpte nya möbler, monterade dom, städade lite så det gick och vistas i lägenheten och sen försökte jag förbereda saker inför bröllopet =) Däckade utmattad vid midnatt...

Så kom dagen för bröllopet =) Nu kommer det handla lite om annat än hundar, men ni får stå ut ;o) Jag hämtade brudgummen på morgonen för att hämta brudbuketten.. Jag trodde sen att jag hade gott om tid innan jag skulle vara i kyrkan kl 14 för att öva sången, men som vanligt får jag stressa in i det sista ;o) Vigseln var så vacker, jag grät till o med en skvätt... Sången gick riktigt bra. Festen var riktigt lyckad, precis som förra bröllopet mellan Hanna och Johan, men med helt olika teman.. Vi dansade större delen av kvällen och skrattade väldigt mycket =) Vårat tal gick bra och möhippefilmen blev en succé, tur var väl det så som vi har jobbat med den ;o) De två höjdpunkterna var definitivt brudens telegram till brudgummen och självklart brudgummens tal till sin vackra brud! Inte ett öga var torrt, inte hos de kvinnliga gästerna iaf =) Så vackert! Idag är första dagen för Lovisa och Emil som man och hustru. Dom kommer få ett fantastiskt liv tillsammans.

Idag är jag ganska seg, men trots det har jag varit uppe och tränat agility på JBK. Träffade Emma däruppe och vi satte upp en del små kombinationer.. Jag tränade först ett L, med två hopphinder, en liten rak tunnel och balansen. Jag startade med hopphindrena och sedan 90 grader in i tunneln och sen balansen. Jag körde först helt raka kf där jag följde med, sen började jag vika av lite och han gjorde kf bra ändå. Sen gjorde jag bakombyte och vek av från balansen och då tappade han lite fokus på sin target. Jag väntade då ut honom tills han tog ner huvudet mot locket och släppte honom sen. När jag sen tog om det fick jag vänta ut honom igen, men inte lika länge och tredje gången gick det bra =) Han kan min prins..
Sen tränade jag en raksträcka med slalom och slalom gör han alltid bra. Jag tränade sen svängar som gick riktigt bra, tränade staket med tajt sväng och det gick toppen. När jag sen la ihop det med slalomet så slutade han tänka i svängarna igen... Då blev det en stor sväng, men han vänder ju så fort han har landat, men han landar långt bort.. Så det är bara att fortsätta träna..

Jag avslutade sen med att träna framåtsänd. Vi satte upp ett U med två hopphinder, däcket i svängen och sedan 3 hopphinder till. Efter där skulle dom svänga 90 grader vänster för att ta en raksträcka.. Vi började med 2 hopphinder på raksträckan, sen la vi till hopphinder efter hand så vi i slutet hade 4 hopphinder på den raksträckan. Jag är mycket nöjd över denna träning måste jag säga. Han drog fint helt självständigt hela kombinationen, och inte en enda gång misslyckades han =)

Nu blir det soffläge, film och chips ;o) Ha en fantastisk söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar