Mina två svarta...och jag

söndag 22 augusti 2010

Tävling i Tranås

Idag var det dags igen, denna gången i Tranås. Jag var ganska trött när klockan ringde och det var dags att åka iväg o hämta Emelie.

Vi kom till Tranås strax innan kl 9 och banvandringen började vid kvart över. Känslan när jag gick banan för agilityklassen var att det var en ganska lätt bana, men att avstånden mellan hindrena var enorma. Det var till o med förare med large hundar som undrade över avståndet mellan hindrena. Det enda som jag kände i banan som inte passade oss var starten, det var 5 hinder på rad. Den biten gick trots det bra, och det gick bra ända fram till balansen då han (som vanligt) hoppade kf. Jag tog tillbaka honom (som vanligt) och diskade oss. Resten av banan gick ganska bra med, det var bara vid ett tillfälle jag blev otydlig vart han skulle och han missade hindret. Jag är ändå nöjd med den klassen över lag, om jag bortser från kf.

Sen var det dags för hoppbanan, och där var det två raksträckor, en i början och en i slutet. Dom hade egentligen bara bytt ut balansen och a:et mot två tunnlar och sen vände dom på banan sådet var ingen större förändring... Känslan var att banan inte passade oss jättebra, men gick ändå in med inställningen att jag skulle ta det lugnt och göra det bästa. Domaren var väldigt snäll med vägringarna... Jag startade honom på raksträckan och det sista hindret på den första raksträckan sprang han nästan förbi, ställde sig o skällde på mig och fattade inte alls att han skulle hoppa. Sen gick det bra med slalom och en tunnel och sen skulle de in i en liten tunnel direkt efter och den sprang han förbi.. Sista raksträckan gick också dåligt, så vi slutade på 10 fel... Jag var ganska besviken över hans fånigheter på banan, men det släppte snabbt. Men jag blev däremot getingstucken när jag kom ut från banan, och när man är lite smått irriterad över hur banan gick och sen blir getingstucken, så blir man inte så glad..

Jag försöker däremot se det positivt, jag får nu köra alla 4 klasserna i Forserum om 2 veckor =)

Nu ska både jag och Atlas sova hela söndagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar