Mina två svarta...och jag

söndag 8 augusti 2010

Lydnadsträning, kf-träning och Dag 2 "Running contacts"

Dagen har bestått av mycket träning idag.. Vid halv 12 tiden åkte jag till Forserum för att träna lite lydnad tillsammans med Carina, Tomas och Josephine. Vi körde igenom var och en för sig så att man kunde se vad alla hade kvar att träna på.

Platsliggning; Första platsliggningen blev sådär. Först reste han sig och följde med mig och sen reste han sig upp, men den här gången korrigerade Carina honom och sedan berömde honom för att jag skulle slippa, och det verkade ge effekt. Andra platsliggningen vi gjorde blev en succé, han följde inte efter mig och reste sig inte under 2 min =)

Linförighet; Gick kanon idag. Vid nåt tillfälle hamnade han lite långt fram, men inget katastrof.

Läggande under gång; Gick inte alls. Han vill inte lägga sig ner.

Inkallning; Gick bra, men lite dålig ingång.

Ställande; Kanon! Är så nöjd över detta =)

Apport; Kanon! Han inväntade mitt kommando och tog den på en gång =) Han höll den ända tills jag tag den och sa loss.

Hopp över hinder; Kanon!

Gör han platsliggningen på fredag och så bra på de andra momenten som han gjorde idag så går det bra på fredag. Men vi vet ju alla att tävling är inte träning ;o) Men jag har iaf en positiv känsla..

Efter lydnaden gick jag ner på agilityplanen och körde lite kf-träning med lock på balansen. Det gick riktigt bra. Det funkar kanon med locket så jag fortsätter nog så nu fram till Nässjö. Ska lägga på hinder men ska ändå ha locket där.

Ikväll har jag också tränat running contact med den här rutan som jag visade på ett filmklipp härom veckan. Jag fortsatte som jag gjorde förra gången, men han tog mer egna initiativ idag. Jätteduktig är han och han lär sig fort. Ska göra detta imorgon med..

Jag ser verkligen fram emot fredag (tro det eller ej).. Sen ser jag fram emot att åka till Falkenberg på söndag! Ska bli kul med kursen. Nu blir det sova och imorgon är en ny dag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar