Mina två svarta...och jag

torsdag 19 augusti 2010

Agilitykurs och träning

Idag började min kurs i agility för nybörjare. Det var riktigt skoj att få hålla kurs igen och det var en grupp riktigt trevliga och duktiga deltagare. Många som ville börja tävla framåt i tiden, vilket alltid är roligt =) Många hade frågor efteråt och dom fick till o med en läxa...

Innan kursen började tränade jag lite med Atlas. Jag tränade tajta svängar, det gick bättre åt höger än åt vänster. Men nån gång kommer det nog bli bra åt båda hållen =) Jag tränade enbart på ett hinder så han hade ju ingen direkt fart över..
Sen tränade jag kf. Jag körde med tunneln innan för att få upp riktigt hög fart, och det fungerade varje gång. Däremot får han ingen bra fart på nedfarten, men jag hoppas att han ska ta dom i helgen ändå.

Jag tränade sen lite staket i starten som Jenny tyckte att jag skulle träna på. Jag råkade gå lite för fort fram efter en stund, men det kommer komma det med.

Jag är väldigt nöjd med träningen idag, vilket känns bra inför helgen =) Imorgon blir det mest att ta det lite lugnt så Atlas och jag är pigga hela helgen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar