Mina två svarta...och jag

torsdag 5 augusti 2010

Lite smått o gott...

Det händer inte så mycket när vi inte tränar.. Igår åkte jag och Atlas till Carina för att umgås med henne hela dagen. Både jag o Carina var sega och trötta, men framåt eftermiddagen så piggnade vi till litegrann och bestämde oss för en 5 km runda uppe vid IKHP.. Senare på kvällen gick jag och Atlas med Mia och hennes hundar runt Västersjön.. Atlas fick även bada lite i sjön men han tyckte nog att det var lite kallt för han skakade lite när han kom upp =)

Idag startade vi dagen med en runda runt Munksjön. Jag träffade Carina och hundarna vid munksjön kl 8 imorse.. Sedan traskade vi på =) Ikväll blir det träning i Mullsjö. Blir samma upplägg som när vi var i Habo i tisdags, lydnad och kontaktfältsträning.. Ska bli riktigt skoj!

Jag och Atlas hade ju lite mini-semester i Halmstad och Falkenberg i helgen som var.. Efter agilitytävlingen i lördags så stannade jag kvar hos min syster i Halmstad och hade det hur gott som helst =) På söndagen började vi med en promenad utmed havet i lite över en timme.. Efter det åkte vi in till Marinfestivalen i stan och jag måste säga att min hund sköter sig verkligen exemplariskt på sådana ställen.. Han är så duktig! Vid halv 6 tiden åkte jag vidare till Falkenberg till min pappa och Liz stuga. Jag åkte för att hälsa på Liz och valde sen att sova över där =) Det var så trevligt att få spendera tid där. På måndagen åkte Liz ganska tidigt och jag och atlas tog en promenad ner till havet och Atlas fick bada lite.. Han tycker ju att det är lite läskigt med vågorna med går ändå ut en bit.. Jag badade bara fötterna, hade jag haft badkläder så hade det blivit ett dopp för det var varmt i havet. På eftermiddagen åkte jag o Atlas hemåt, trötta och belåtna över att fått andas in lite havsluft =)

På vägen hem stannade jag i Smålandsstenar och fikade med Claudia, väldigt trevligt! Vi pratade bara agility så klart och man blir riktigt peppad när man sitter och pratar o analyserar allt och funderar på vad man ska träna på.. Jag hade tänkt komma hem i hyfsad tid men det blev inte förren vid kl 8 ändå eftersom jag stannade o fikade.

Igår kom jag även på att jag måste sätta upp mål för min lydnadsträning så det blir det under dagen =)

Fick även schemat för Jennys kurs idag med =) Ska bli såå kul. Får träna två pass för Jenny och två pass för Zeljko. Fick också en bekräftelse på träningstiderna hos henne i höst med, det ser bra ut =) Jenny berättade även igår att hennes hall snart är klar och att man kan hyra den från o med den 1 oktober. Så vill man åka o träna agility på toppenbra hinder i en splitterny hall med bra underlag skapat för agility så kan man alltid ringa eller maila henne. Hon ska nog även sätta in tv och möjligheter till att filma sin träning så man kan analysera sin träning i fikarummet sen =) Låter väl toppen!

Ha en toppendag allihopa! Träna lugnt ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar