Mina två svarta...och jag

torsdag 12 augusti 2010

Genrep i Forserum

Idag åkte vi nästan hela tävlingsgänget för att köra ett genrep inför tävlingen imorgon kväll. Vi körde helt tävlingsmässigt, alltså utan leksak eller godis.

Jag fick startnr 2 och vi började med platsen. Frånsett en liten förflyttning så låg han hela plasten utan problem. Förflyttningen var såpass liten så han hade fått några poängs avdrag, men han hade inte nollat.

Linförigheten gick sådär idag. Det var ganska varmt så det kan ha berott på det, men i vissa lägen svävade han ut lite och var inte riktigt alert när han gick.

Läggande under gång gick kanon idag =) Han la sig jättefint, jag vet inte hur fort men huvudsaken är att han la sig.

Inkallningen gick klockrent idag, bra tempo och snygg ingång =)

Ställandet gick också bra. Han satte sig dock när jag kom tillbaka vid hans sida, men det blir ju bara någon poängs avdrag så det gör inget.

Apporten gick bra, förutom att han tar den så fort jag sätter fram den framför honom. Jag är dock glad att han tar den och håller den tills jag tar den igen =) Inget läskigt moment längre för honom.

Hopp över hinder inga problem =) snyggt hopp med en bra ingång.

När jag sedan gjorde en plats i slutet så gick han upp o gick ganska långt fram mot mig, vilket inte var så bra. Den hade vi haft en nolla på om det hade varit tävling. Så det ska bli spännande o se hans plats imorgon. Det kan verkligen gå hur som helst =)

Går han som han gjorde idag första rundan så har vi ett första pris, men vi vet ju alla att träning och tävling är långt ifrån samma sak =) Önskar att man kunde tala om för domaren att han gör det bra på träning ;o) Som vi diskuterade häromdagen, tänk va smidigt om domaren gjorde någon slags förhandsgranskning på hunden ;o)

Skämt o sido, imorgon går det som det går.. som alltid. Det är dessutom fredag den 13.. Inte för att det har bekymrat mig förut så varför skulle det göra det nu??

Fick förresten träffa Atlas morfar i Forserum också =) Lilla Jack.. så fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar