Mina två svarta...och jag

lördag 7 augusti 2010

Agilityträning i ösregn =)

Igår åkte vi upp till JBK för att träna lite agility.. Precis när vi kommer upp till klubben börjar det ösregna.. inte så kul.. Vi bestämde oss iaf att bygga upp en klass 2 agilitybana. Det var en ganska enkel men ganska rolig bana också. En ganska svår ingång till slalomet, men det behöver alltid tränas på..

Kontaktfälten hoppar han första omgången även på träning nu så det är bara att fortsätta med locket.. Det ska verkligen hårdtränas fram till Nässjö tävlingen. Eftersom jag ska på Jennys tvådagars kurs så får jag väldigt mycket handlings träning där, därför kommer det inte ligga så mycket fokus på det när jag tränar själv..

Slutet på banan fick jag till riktigt bra igår. Jag är ritkigt nöjd med det slutet. Jag gjorde nåt helt annat än vad jag hade planerat, men det blev riktigt bra. Slutet bestod av 4 hopphinder varav 3 av dom stod som ett staket ungefär, det 3 hopphindret stod lite längre upp så det var inte i linje med de andra och sista hoppet sod helt upprätt. Jag skickade Atlas över första hindret och gjorde ett riktigt snyggt och klockrent bakombyte =) fick tillbaka honom över andra och skickade honom sen framför mig, framåt över två hinder!! Det har nog aldrig hänt att jag lyckats skicka honom så snyggt framåt utan snurr!! =) Supernöjd!

Till veckan blir det fokus på en hel del andra saker i mitt liv men det blir träning med. För på fredag kväll ska vi tävla lydnad igen.. Får se hur det går, men det känns väldigt bra på träning nu iaf.. Agilityträningen kommer bestå av detaljträning, framåtsänd, kf, tunnlar m.m. Sen blir det även en hel del lydnadsträning så klart. Jag laddar också upp inför kursen jag ska gå om en vecka.. Fick schemat och jag kommer köra två pass för Jenny och två pass för Zeljko, så skoj!!

Atlas ligger fortfarande med tassarna i vädret och har inga önskningar om att gå ut än ;o)
Ha en fantastisk lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar