Mina två svarta...och jag

måndag 4 oktober 2010

VM är slut

Nu är VM slut och jag har försökt följa det så gott jag har kunnat. Jag kollade väldigt mycket i fredags, sen har jag kollat på en del av det efteråt med =)

Det största var helt klart large lagets VM Guld i fredags =) Jag har ju skrivit om det tidigare, men vilken känsla =)

Medium laget tog sig ända till en 4e plats vilket också är en stor prestation, dessvärre var det flera länder som hade 3 nollor efter hopploppet än i large. Men vilken prestation!! Jag har ingen större koll på vilka som varit med i medium laget tidigare, men är ganska säker på att två av dom tre som var med i laget, att det var första gången för dom.. Då kan man tänka sig vilka otroliga prestationer de har utfört! Vilka VM nerver =)

Bästa svensk individuellt blev Jenny Damm med sin 12 plats. Hon är så otroligt duktig och jag blir så imponerad av henne när hon springer med sina hundar. Elvis fick tyvärr inte vara med trots att han kvalat, jag hörde att han ahde fått en kloskada =( Dom kommer igen nästa år =)

När man sitter och kollar på ett sånt här arrangermang och man ser alla som springer med sina hundar, man ser deras glädje när de tar sig i mål med 0 fel, då blir man tårögd =) Man vet hur mycket jobb det ligger bakom och man vet vilka nerver de måste ha, och när det gäller så sätter dom den där viktiga nollan =) Vilken känsla! Det gör att man jobbar ännu lite hårdare för att nå det drömmålet man har =) För det är ju faktiskt ett drömmål att få stå där.

Nu lever vi på den känslan i ett år frammåt och ser fram emot nästa år och 2011 års VM =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar