Mina två svarta...och jag

söndag 3 oktober 2010

Agilitytävling JBK

I fredags var jag och Atlas på klubben från halv 3 på eftermiddagen till sent på kvällen, det gällde att få klart allt inför lördagens tävling. Innan jag åkte till klubben satt jag som fastklistrad och följde VM på datorn =) Som ni såg i ett tidigare så slutade det ju med att large-laget tog GULD!! Jag följde agilityloppet för large på klubben på kvällen, såg till att få så många uppgifter som möjligt inomhus ;o) Det var ju så sjukt spännande eftersom large laget låg på 2a plats efter hopploppet och medium laget låg på 7e plats efter hopploppet =) Large avgjorde sen på kvällen och eftersom det endast var 2 lag som efter första loppet hade 3 nollor så visste jag att om alla 3 nollar igen så var dom garanterade minst silver. Dom hade vänt ordningen så den som låg etta startade sist, så Sverige startade näst sist och Spanien sist. O vilken känsla när först Malin går in o kör en snygg nolla, sen går Åsa in och gör en nolla till, sist ut är Jenny och Ina och dom sätter också nollan!!! Vilken glädje =) Vilken känsla att se deras glädje! Det är så man blir tårögd själv =) Sen när Spanien kom ut och man tänkte att en rivning räcker för att Sverige ska ta guldet, och första ekipaget från Spanien går in och efter några hinder så river hunden ett hinder. Jag kan lova att alla som var i vår klubbstuga just då SKREK AV GLÄDJE!!!! =) Vilken underbar känsla att få se dom köra och se deras guld-glädje =)

Vi avslutade kvällen med lite mer arbete inför lördagen och åkte sen hem för att sova några timmar..

Jag var på klubben kvart över 6 på lördag morgonen, jag började med att gå en runda med Atlas eftersom jag visste att han skulle få sitta mycket i buren under dagen. Dagen flöt på bra, det var lite svårt att fokusera på sitt eget tävlande när man hade en del av ansvaret för tävlingen.

Jag började med hoppklass 2 och den kändes bra, men var en ganska springig bana. Jag var sjukt taggad inför starten, så jag sprang mycket på adrenalin =) Starten gick bra, han satt kvar säkert och startade på mitt kommando. Jag fick in honom i en böjd tunnel med ett bakombyte, vilket verkar fungera toppen efter att Jenny visade mig hur =) Efter där kom jag lite efter så det blev nån snurr. När vi sedan kom till slalomet så var det en ganska svår ingång, men ändå en ingång han ska fixa. Tyvärr var jag lite väl taggad och satte iväg innan han gått in ordentligt i slalomet så han tog andr ingången, jag tog tillbaka honom och skickade in igen och då bestämde jag mig för att satsa rejält och sprang ifrån slalomet ordentligt, gjorde ett blindbyte och satte fart mot nästa hinder. Jag tänkte att antingen gör han det eller inte, jag har inget att förlora =) Han gjorde det perfekt och jag var en bit före med.. Efter nästa tunnel kom en hoppkombination som var lite krånglig, vilket innebar att när han hoppade första hindret så var han nästan förbi andra så jag fick inte in honom tillräckligt bra så där fick vi en vägran. Resten av banan gick bra, men en hel del snurrar.. Vi gick i mål med 10 fel o lite tidsfel..

Agilityklassen var väldigt lätt, den gick i en cirkel nästan. Balansen var nånstans mitt i banan och både a:et och vippen var innan balansen. Atlas satt även kvar i starten i denna klassen, var så nöjd med hans starter i helgen =) Vippen och a:et gick bra och vi var felfria inför balansen, tyvärr strular jag till det med ett bakombyte där och jag hamnar efter och får inte riktigt det där trycket framåt som behövs och han hoppar. Jag plockar upp honom och går ut från banan, Atlas blev lite sur den här gången, men jag hoppas att det ger resultat.

Jag har insett i efterhand att jag ska inte tävla när jag är med och arrangerar tävlingen.. Det går inte fokusera ordentligt.. Jag var inte hemma förren vid halv 8 på kvälle och både jag och Atlas var sååå trötta.

Vill säga att Carina som startade sin första start i agility igår med Bimbo gjorde ett strålande jobb. Är så stolt över dom =)

Jag får passa på att gratulera pinnplockarna också;
Jeanette och Mitzy en pinne i agilityklass 2 med klassvinst!
Anna och Wilma sista pinnen i hoppklass 2 med klassvinst och är därmed uppflyttad till klass 3!
Nina och Ville en pinne i hoppklass 2 och en 3e placering!

Grattis!

1 kommentar:

  1. Tack vännen!! Är alltid rolig att folk tycker man har gjort det bra :)
    Ni skapade en lyckad tävling så ett stort tack till er :)

    SvaraRadera