Mina två svarta...och jag

söndag 3 oktober 2010

Träning och kursavslutning

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade bloggen så det får bli flera inlägg. Veckan har varit ganska hektisk så jag har inte orkat uppdatera =) I torsdags åkte jag först till Carina för att häsla på henne och sedan skulle vi träna lite lydnad. Alla momenten gick ganska bra, enda som inte fungerade helt ar läggande och ställande under gång. Han har ju en tendens att blanda ihop dom..

Eftermiddagen spenderades på klubben för att markera ut banor inför tävlingen på lördagen. Efter det tränade jag lite med Atlas, det gick riktigt bra. Jag tränade lite kf, vilket gick klockrent som vanligt. Tränade även lite på kombinationen från Jenny o Zeljko kursen där hoppen stod som ett staket och jag skulle kunna stå långt bort och han ändå skulle ta hindrena. Jag började nära och kastade leksaken hela tiden, jag kom ganska långt i träning. Ibland gick jag lite för fort fram och han missade första hindret, men då backade jag ett steg. Den här övningen ska ju vara bra för att han ska veta att finns det ett hinder framför honom så ska han ta det.

Tränade även slalom, och han är riktigt snabblärd där. Jag måste fortsätta träna det. I vinter kommer mycket fokus ligga på tajta svängar, kf på a:et och slalom. Vi ska vara redo inför säsongen 2011 =) Vi ska vara så redo att siktet på klass 3 inte ska vara ett problem.

Efter träningen var det dags för kursavslutning på vår nybörjarkurs i agility. Jag satte upp en väldigt lätt bana, men kände ändå att den ska vara ganska lätt så att de känner att de klarar av det =) Emelie och Jeanette tyckte jag hade varit alldeles för snäll så de ändrade lite i slutet av banan inför andra rundan =)

Vinnare i kursen för small/medium blev Minna och Elvis! Grattis till er!!
Vinnare i kursen för large blev Carina och Bus! Grattis till er!! =)

Sen gick vi in i klubbstugan och vi delade ut lite diplom och priser till alla i kursen. Jeanette hade gjort ett fint bildspel av alla deltagare som vi visade också, blev riktigt lyckat. Sen fick vi blommor av våra kära kursdeltagare, Emelie och Jeanette en liten mindre och jag en stor fin rosa bukett =) Jag fick även ett fint kort som Anna i min grupp hade målat, såååå fint! =) Bilder längst ner..

Skönt att kursen är klar, men det har varit riktigt kul att hålla den. Ser verkligen emot att hålla en fortsättningskurs för dom till våren!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar