Mina två svarta...och jag

måndag 25 oktober 2010

Om dagen...

Idag har varit en ganska avslappnad dag.. Jag åkte till Jordbruksverket efter lunch, har sökt en tjänst där som jag verkligen verkligen vill ha! Jag ville mest presentera mig och visa vem jag var för att kanske ha en liten fördel.. Jag antar att kommer det någon med erfarenhet så kan jag springa där hur mycket som helst, det hjälper nog inte.. MEN om det är så att många är som jag, som kanske inte har erfarenheten så kan det ju vara en fördel =) Jag kan iaf inte göra mer... Det var ju faktiskt 93 ansökningar som hade kommit in :/

Efter det åkte jag till Carina =) Har inte träffat henne på nästan 2 veckor.. Så det var riktigt kul att få träffa henne. Först fick jag lunch när jag kom dit, så lyxigt ;o) Sen satt vi o tjatade o så fick vi för oss att baka muffins med dumlekola i =) det var supergott!! Jag kan inte ta åt mig äran för någonting, jag satt bara på en stol i köket o kollade på när Carina bakade. Kändes himla bra att få sitta o prata med min kära vän hela eftermiddagen.

Innan fikan gick vi ut och tränade lite. Vi tränade först Bimbo, Carina ville testa ett klass 3 moment på henne där jag skulle assistera. Gick toppen! Sen tränade vi platsen, som gick toppenbra! Sen testade vi sittande i grupp. Det gick ganska bra för Atlas, han ville gärna sitta o kolla sig omkring så han flytta på en tass hela tiden =) Annars gick det bra. Sen hjälpte Carina mig hur jag skulle gå vidare på fjärren så det ska vi träna vidare på nu =)

Nu på kvällen testade jag fjärren här hemma och det gick riktigt bra, ska komma ihåg att inte gå för fort fram bara.. Sen testade jag en 3-4 gånger med apporten, den gick toppen idag =)

Imorgon blir det agilityträning! Nu är vi igång igen ;o) Sov gott!

1 kommentar:

  1. NI är sååå duktiga vännen!! Och det var så roligt att vi äntligen fick lite tid att prata :)Kram

    SvaraRadera