Mina två svarta...och jag

måndag 11 oktober 2010

Höstfest på JBK, promenader och träning

Jag och Atlas har verkligen tagit det lugnt på träningsfronten på sistone. Lusten för träning finns jämt, hos både mig o Atlas tror jag ;o) men tiden den senaste veckan har varit knapp.. Även de få gånger vi har tränat har det inte blivit nån direkt kvalité på träningen.

Fredag o lördag har jag jobbat på Arken Zoo i Jönköping, fullt upp och Atlas har haft ganska tråkigt.. Han har sjungt klagosång på jobbet för en del kunder ;o) I lördags var det dags för höstfest på JBK, jag var ganska trött efter jobbet, men såg fram emot att gå dit. Vi var några stycken som bestämt oss för att gå dit för att visa upp agilityfolket lite =) Det var jag, emelie, jeanette, nina, anna och två tjejer till från lydnaden. Det verkade uppskattat av folk att se lite agilityfolk där, vilket vi tyckte var kul. Det blev lite lag-lekar på kvällen, och vi agilitymänniskor är ju verkliga tävlingsmänniskor som övriga folket fick vittna om under kvällens gång ;o) Jag var i ett lag där jag inte kände nån, vi hette sökhundarna, och vi vann naturligtvis! Så bäst är vi ;o)
Vi var kvar till halv 2 ungefär innan vi åkte hemåt. Jag var chafför så jag var inte hemma förren mellan halv 3 o 3 efter att ha släppt av alla. Hämtade Atlas hemma hos Erika o dom med innan jag åkte hem, han fick vara där under kvällen =)
Tyvärr avslutades kvällen på JBK lite tråkigt då en person bestämmer sig för att kläcka en massa dumma saker om olika händelser och situationer som han stör sig på. Det var riktat till oss allihopa, men tyvärr var det stackars Emelie som fick ta all skit. Det är sådana människor som får folk att inte gå tillbaka till sådana tillställningar, men vi är inte så lättskrämda ;o)

På söndagen var jag så trött o seg, man kunde nästan tro att jag inte varit chafför kvällen innan, så det blev en lugn dag med lunch med Hanna, Lovisa o Jennifer och sedan tog jag o Atlas en välbehövlig promenad runt Västersjön =) Det var helt underbart att strosa omkring utmed sjön o sedan i skogen. När vi sedan kom till badplatsen igen så tränade jag lite kf beteende på bänkarna där. Det var en bänk med två sittbnkar o ett bord som satt ihop, där fick Atlas hoppa upp på bänken, sen bordet och när han skulle ner till andra bänken skulle han stanna i en två av o två på position. Detta gick ganska bra efter ett tag, men det går att putsa på ;o) Kul att testa på sådana saker när man är ute på promenad..

Idag har jag och Atlas varit o hälsat på Carina, det var så kul att träffa henne idag även om vi båda var ganska trötta o sega.. Som tur är bryr vi oss inte om att den andra är på det humöret ;o) Vi åkte iväg o tränade lite lydnad på en fotbollsplan. Jag tränade fritt följ, det gick ganska bra. Försökte göra korta avstånd och mycket svängar, och det gick faktiskt bra efter ett tag. Han är så övertaggad bara =) Läggandet under gång gick också riktigt bra idag, han lägger sig fort. Inkallningen springer han in i mig, försökte flytta på mig, men det hjälpte inte särskilt mycket. Ställandet gick bra, varierade med att kasta boll bakåt. Apporteringen gick ganska bra, han tar den men inte med någon entusiasm. Om jag försöker göra nåt med rörelser med den så släpper han den.. Började även träna fjärren lite idag, inte med några avstånd men att han skulle lägga sig och sätta sig utan att förflytta sig. Så jag tog det lugnt o försiktigt när han skulle sätta sig upp, för det är där han rör sig om han får göra det själv.

Hade även tänkt att träna lite agility innan agilitymötet idag, men hann inte det. Så det får bli imorgon =) Mötet gick bra iaf, vi utvärderade senaste tävlingen, bestämde nytt datum för nästa års tävling, bestämde datum för KM och bestämde ungefärliga tider för de inofficiella tävlingarna där jag o Åsa ska examineras som tävlingsledare =)

Imorgon blir det städning, arbetsförmedligen, träna och lägga upp vinterns träning =) Måste få lite kvalité på träningen igen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar