Mina två svarta...och jag

tisdag 19 oktober 2010

Träningstävling i Värnamo

I söndags hade jag och Claudia anmält oss till en träningstävling i Värnamo. Jag ska ju passa på att åka på träningstävlingar här runtomkring tänkte jag för att träna balansen i tävlingssituationer.

Jag o Claudia samåkte från Smålandsstenar och vi åkte vid halv 2 tiden och var framme strax efter kl 2.. Vi träffade Anna och Wilma där, vilket var en överraskning eftersom jag hade för mig att hon inte skulle dit =) Alltid lika trevligt med överraskningar.. När vi kommit på plats så slänger jag en blick upp mot banan och ser att balansen inte är med i banan. Jag gick o frågade och som jag befarade så var den bortplockad! Genast försvann min energi lite, jag hade ju trots allt åkt dit för att träna balansen.. Jag försökte skaka av mig besvikelsen och gick banan som var en ganska rak o enkel bana.. Jag bestämde mig istället för att träna vippen och lämna honom i slalom. Raka banor passar ju inte oss så bra, men jag skulle göra mitt bästa ändå..

Jag trampade ju snett i fredags också när jag och Atlas var ute på vår kvällspromenad, jag har fortfarnade ont i den och i söndags gjorde den ganska ont, vilket gjorde att jag hade svårt att springa.. Så en rak agilitybana var sämre än vanligt just denna dag =) Starten gick bra, det var en ganska tajt start som gjorde att jag inte behövde röra mig jättemycket, men sedan kom jag efter och Atlas började snurra eftersom jag inte rörde mig särskilt fort heller. Vi diskade oss efter tre vägran. Slalomet gick dock bra, jag lämnade honom en bit o han fullföljde slalomet =) Vippen gick inte så bra, han stack innan mitt kommando så den gjorde vi om. Sista sträckan blev mycket stopp eftersom jag var långt efter. Långt ifrån vårt bästa lopp..

Hoppbanan var ganska rolig, jag hade bestämt för att bara ösa på. Det var en ganska rak o springig bana, men ändå en som jag kände kunde passa oss. I starten gjorde jag ett misstag och ställde mig på ett ställe där jag var tvungen att förflytta mig i sidled för att komma till tredje hindret, vilket jag gjorde lite för tidigt och Atlas följde med mig, så en vägran där.. Sedan gick det bra tills vi kom till slalom.. Jag skcikade in honom och stack iväg rakt fram som jag brukar. Efter slalom kom platten och jag tänkte jag skulle testa det jag tränade på klubben i torsdag att sticka förb platten och se om han tog den, o när jag kom till platten tog jag ut armen för att visa Atlas att det var dit han skulle sen. Men jag gjorde nog det för tidigt för då lämnar han slalom och sticker in i platten, jag ser när han går ur slalom men väljer att köra vidare för att behålla flytet. Resten av banan gick bra, så jag är mer nöjd med den än agilitybanan.

Så dagen slutade med två disk. Kallt som attan var det solen gick i mål, men ändå trevligt att träffa alla o komma ut =)

Denna veckan blir lugn, har ingenting inplanerat före helgen. Så skönt! Ha en skön vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar