Mina två svarta...och jag

torsdag 28 oktober 2010

Dagens träning, PM och nytt halsband

Idag stod det lydnadsträning på schemat med världens bästa träningskompisar =) Träningen idag gick jättebra, Atlas var lite okoncentrerad emellanåt eftersom det var mycket hundar och många nya hundar där. Det blev mest prat idag, men en hel del träning också =)

Vi började med en plats, som gick riktigt bra. Knappt att jag är nervös längre =) Därefter tränade jag linförighet, och han gick jättebra när han var fokuserad.
Tränade sedan läggande och ställande under gång, första läggandet så var han så fokuserad på allt runtomkring att han bara följde med mig. Sedan gick det bra. Ställandet fick han för sig at börja ändra ställning när jag gick ifrån honom, men till slut så satte han den bra med.
Inkallningen gick också bra, men han slår i benet. Orkar inte lägga energi på det just nu, så vi får ta dom avdragen.
Apporten gick riktigt bra idag, han tog den gladeligen =) Jag tränade också på att sänka apporten så han fick böja sig ner och plocka upp den, det gick toppen! Min duktiga hund =)
Tränade även fjärren, och som vanligt gick den toppen =) Lite ofokuserad även här, men det var han ju över hela träningen..
I slutet av träningen testade vi på att köra sittande i grupp. Atlas började titta sig omkring och jag harklade till lite o han tittade på mig, jag berömde honom och efter det hade han fullt fokus på mig =) Inte en enda gång visade han tendens att resa sig eller lägga sig ner.

Efter lydnaden skulle vi upp till stugan o fika lite, jag passade på att köra lite agility. Atlas känns ofokuserad, vet ej varför. Kanske är jag ofokuser också, o jag vet ju hur mycket min sinnesstämning smittar av sig på honom. Jag tyckte ändå han var agnska fokuserad i tisdags.. Får se hur det verkar framåt, nästa vecka ska vi ju till Jenny och träna. Han är dock duktig på att dra framåt nu.. =)

Igår fick jag även PM från Skövde, och jag insåg att det är samma domare som i Hjo. SÅ antingen gör jag bort mig totalt för att han har höga förväntningar eller så går det skitbra =) Jag håller mig till skitbra ;o)

Emma har även gjort klart Atlas halsband nu, så här kan ni se resultatet;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar