Mina två svarta...och jag

söndag 31 oktober 2010

Klubbmästerskap på JBK

Igår, lördag, var det dags för årets KM på klubben. Jag började med att åka och hämta Bimbo, för hon skulle få följa med och köra KM med =)

Jag kom upp till klubben strax efter klockan 9 och gick en promenad med Atlas och Bimbo. Efter en stund släppte jag dom två i skogen och Bimbo fick frispel och började rusa runt runt runt =) Atlas blev helt galen han med.. Så där sprang dom i cirklar och när Atlas stannade så sprang Bimbo dit o bjöd upp till ny lek. Dom fungerade jättebra tillsammans =)

Först var det dags för agilitybanan som var en klass 1. Det var en väldigt simpel bana med inga stora svårigheter. Jag skulle köra Jonte med, Lennarts hund. Så jag startade med honom, men han ville inte riktigt ha kolla på mig och sprang in i fel tunnel =) Jag är inte så van vid att starta med hunden heller så det blev något nytt för mig med.
Med Atlas som jag 4 hinder, sen hoppade han kf på balansen så jag plockade av honom. Fick sedan köra efter att alla var klara för att se om han hade tagit åt sig, och då tog han dom klockrent =) Duktig hund!
Till sist var det dags o köra Bimbo. Jag har ju knappt aldrig tränat med henne, men har ju kört henne nån gång. Har ju sett när Carina har kört henne så jag vet ju vart hon har svårt. Jag sätter henne i starten och kör igång och hon kommer som skjuten ur en kanon och tar de två första hindrena jättebra. Sedan får hon syn på domaren, John, som hon dessutom hade träffat dagen innan och sprang glatt bort till honom =) Det går inte skylla på att det inte finns glädje i den hunden. Där fick hon ju då en vägran, men resten av banan gick riktigt bra =) Är så imponerad av henne. Jag tog det väldigt lugnt och såg till att allt blev rätt istället för att ösa på hela vägen. Speciellt tog jag det lugnt vid däcket eftersom jag vet att den är svår för henne. Vi kom i mål med 5 fel =)

Därefter var det hoppklassen som var en klass 3. Det var en hel del klurigheter, men avstånden mellan hindrena var generösa så det var inte en helt omöjlig bana. Det svåraste var helt klart vid slalomet, det var en svår ingång och klurigt efter slalomet. Med Jonte blev det disk igen =)
När jag skulle köra Atlas var jag helt slut i kroppen. Så det gick inte särskilt snabbt för mig och det blev därmed mycket snurrande för honom. Men det var helt mitt fel, eftersom jag var ganska ofokuserad och loj så blir han väldigt på mig. Vi kom dock i mål med 0 fel, men en riktigt dålig tid.
Med Bimbo gick det ritkigt bra där med. Hon tappade lite fokus i slalomet vilket gjorde att hon fick 5 fel där. Efter slalomet blev jag otydlig och hon sprang förbi det hindret, och hon blev lite sur på mig där för att jag inte visade rätt så hon skällde lite på mig =) Sedan kom hon från långhoppet i full fart mot däcket och jag glömde nog bort mig lite där och bara skickade dit henne så hon hoppade i ramen. Men det blev 15 fel för henne iaf.

Det hela slutade med en 2:a placering för Atlas i årets KM. Och med Bimbo blev det en 3:e placering =)

Jag får passa på att GRATULERA vinnarna i årets KM:

Small:
Linda Andersson och Inka

Medium:
Björn Krusing och Kajsa

Large:
Lilian Fomin och Ellie

Måste även passa på att gratulera Minna och Elvis från min nybörjargrupp för deras fina insats på årets KM =) Jag kunde inte vara mer stolt över deras fina 6e placering!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar