Mina två svarta...och jag

lördag 3 juli 2010

Träning, möhippa och landslaguttagningar

I torsdags åkte jag och Atlas med Carina, Emelie och Nina till Vetlanda för att träna hos Emma =) Vi åkte till Njurdungs BK för att träna hos dom.

Det började med lite dramatik i form av ett getingbo. Det satt ett under a-hindret och Carina slog bort det. Tyvärr blev getingarna LITE irriterade så vi var tvugna att dumpa a-hindret och försöka träna trots alla getingar.. Det gick =) Vi satte upp en agilityklass 2 bana som hade en hel del svårigheter. Det kändes som en nyttig bana att träna på. Jag fick tillfälle att träna på att lämna Atlas både i slalom och på balansen. Slalomet gick inte alls bra, så det måste jag börja träna igen och höja hans motivation att dra framåt igen. Efter många försök inför varje slalom så gick det, så det är ju inte så att han inte kan. Men av någon anledning så gjorde jag något annorlunda på denna banan att han inte förstod att han skulle fullfölja det.
Balansen däremot gick kanonbra! Jag kunde lämna honom, springa vidare till nästa hinder och säga släppkommandot innan han stack =) Han hade bra fart hela vägen också. Jobbar jag bara på vid varje hinder som om att livet stod på spel så är han underbar att köra =) Va duktig han är min skatt!! Jag är verkligen supernöjd med vår utveckling.

Igår hade jag möhippa för en kompis. Vi var ett helt gäng tjejer som överraskade henne vid lunchtid =) Atlas fick vara hos Ewa, och allt hade gått jättebra som vanligt =) Atlas älskar verkligen att vara hos Ewa, han tittar knappt efter mig när jag går. Däremot blev han överlycklig när jag hämtade honom imorse, så lycklig så han bet mig i hakan =) Vi hade dock en fantastisk dag igår, trots att jag var hundfri ;o), med aerobic striptease, sång, picknick och en massa god mat..

Idag är det landslagsuttagning i agility på Bosön. Jag följer resultaten på webben och försöker se lite på livestreamingen på nätet med, men det är ingen jättebra bild så jag kollar hellre resultaten =) Det är dock ett privilegium att kunna se live på nätet.. Det finns naturligtvis några jag håller några extra tummar för och det är ju naturligtvis Cissi och Lipton, och även Jenny och Elvis, Ogin och Ina! Självklart är det min dröm att få vara med på något sådant i mitt liv =) Därför är det spännande att följa alla duktiga agilityekipage =)

Jag och Atlas ska ta det lugnt idag iaf, jag är VÄLDIGT trött.. Jag har ju fått min film från USA nu med så jag ska försöka ta mig en titt på den idag med. Jag måste försöka städa lite och åka o handla inför mitt kalas imorgon. Imorgon blir det även lite agilityträning =)

Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar