Mina två svarta...och jag

tisdag 20 juli 2010

Lydnadsträning och agilityträning.. allt på samma kväll =)

Igår var vi uppe på klubben i nästan 4h och tränade.. Vi åkte upp vid kl 6 för lite lydnadsträning och det var ganska mycket folk som hade anslutit sig till vår lilla grupp, vilket är så roligt! =)

Lydnadsträningen gick mycket bättre igår än vad den gjorde sist. Kändes som att Atlas var mer alert igår.

Platsläggningen; Jag lyckades belöna så pass tätt så han bara hann resa sig en gång igår, och det berodde inte på att jag väntade för länge med belöningen. För bara några sekunder efter att jag hade gett honom belöningen satte han sig upp.. Mer träning!

Linförighet; Positionerna måste fortfarande jobbas med och emellanåt sackade han efter lite. Språnget gick jättebra utan att han började skälla. däremot har han en tendens att sticka ut rumpan när han springer.

Läggande under gång; detta var nog det bästa läggandet han gjort när vi tränat tillsammans, men fortfarande krävs mycket träning. Jag ger dubbelkommando med min kropp för att han ska lägga sig.

Inkallning; Bra med en hyfsad position efter.

Ställande under gång; Gick sådär, han går en hel del steg innan han stannar.

Hopp över hinder; Riktigt bra =)

Apport; Ville inte alls ta apportbocken igår.

Överlag är jag dock nöjd över träningen igår =)

Efter lydnaden gick vi ner till agilityplanen för att köra lite. Alla följde inte med men vi var en hel del ändå. Banan jag satte upp förra veckan, banan från landslagsuttagningen, fanns fortfarande kvar så vi körde den. Kf satt sådär idag faktiskt, han stannade inte längst ner som jag vill, men missade aldrig kontaktfälten. Av någon anledning drog han inte särskilt bra framåt igår, utan skällde rätt mycket på mig. Vet inte om det var jag som var otydlig eller om han bara var trött. Tunnlarna gick också sådär på träningen, men vet ju att det bara är nåt tillfälligt så det är inget att oroa sig för. Slalom däremot gick kanon idag =) Är så glad över hans framsteg där!

Ikväll blir det nog lite agilityträning igen då det är den allmänna träningen, men får nog se till så vi bygger upp en ny bana då =) Ikväll kommer även Bus och ska vara hos mig tills på måndag. Carina åker ju med landslaget i Lure Coursing till EM i Frankrike nu =) och hon kommer hem måndag så Bus ska vara här tills dess. Kan även vara så att Bimbo ska vara hos mig nån dag, får se =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar