Mina två svarta...och jag

tisdag 13 juli 2010

Lydnadsträning

Igår åkte jag och Carina till Nässjö BK och tränade lite lydnad tillsammans med en del andra människor. Vi behöver ju träna lite inför tävlingen ;o) Det märktes dock att han var trött efter helgen, han var inte helt fokuserad på sin uppgift.

Platsläggning; han gick upp flera gånger, Carina tipsade mig att åka ut till olika ställen och träna platsliggning så det ska nu göras =) Jag funderar på stan och stadsparken. Stranden kan vara för stor utmaning för honom, men jag får väl ta det när han kan andra ställen ;o)

Linförighet; detta gick också ganska dåligt igår, han pendlade mycket med sitt tempo och ibland sköt han ut rumpan som han gör när han blir alldeles för exalterad. Vi behöver träna på vänstersvängar framförallt.

Platsläggande under gång; Detta gick sådär, han lägger sig men det tar en stund. Tränar jag hemma med klicker så efter några försök lägger han sig direkt. Så det är bara att fortsätta träna.

Inkallning; gick jättebra, satte sig lite snett.

Ställande under gång; gick knappt alls. Han börjar förväxla läggande och ställande, så han satte sig när jag sa stå. Detta ska tränas mer.

Hopp över hinder; Gick jättebra!

Apport; Första gången han tränar det ute så det gick bra med tanke på det.

Så vi har en del att träna på =) Men det ska vi nog fixa.. Ikväll blir det lite agilityträning, är lite sugen på att bygga upp en av landslagsuttagningens banor. Vi behöver verkligen träna på tunnlar under balansen. I en av banorna var det tunnlar på både uppfart o nedfart, en utmaning =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar