Mina två svarta...och jag

söndag 25 juli 2010

hundaktivitetsfri helg

Den här helgen har handlat om allt annat än hund. I fredags kom mamma och skulle vara här hela helgen och vara hundvakt när jag skulle på bröllop. När hon hade kommit åkte vi till kyrkan för att jag skulle öva sången tillsammans med kantorn. Det gick toppen!

I lördags åkte jag hemifrån redan kl 9 för att hämta brudgummen. Sen bar det av till Habo för att hämta bröllopsbuketten och tärnornas buketter =) Så fina var dom! Efter det åkte jag till Lovisa för att börja göra mig iordning inför bröllopet. Halv 3 var vi i kyrkan för att sätta ut blommor och öva sången en sista gång. Halv 4 satte vigseln igång och jag som annars är bölig av mig höll mig i skinnet =) förmodligen nerverna inför sången.. Sången gick jättebra förutom ett litet missöde i första sången jag sjöng, det var så lite så det knappt märktes (hoppas jag)..
Festen efter vigseln var fantastisk =) Massa rörande tal och för att inte tala om det strålande vackra brudparet! Jag blir tårögd bara av att tänka på dom. Så mycket kärlek som de utstrålar mot varandra.
Jag var hemma vid halv 3 inatt och Atlas blev så glad så han höll på att krypa ur skinnet ;o)

Idag skulle vi ha tränat agility, men regnet gjorde att vi ställde in det.. Jag åkte till Habo för att hämta Bimbo och sedan var jag hos Nanny o drack kaffe. Hundarna har fått korta promenader idag för jag är väldigt seg efter gårdagen.

Gårdagen kommer jag aldrig glömma =) Det var ett sagolikt bröllop. Om en månad ska jag på bröllop igen och det kommer bli lika fantastiskt det =) Det är lycka att få äran att dela den stora dagen tillsammans med brudparet!

Hoppas att i har haft en fantastisk helg ni med. Veckan som kommer nu, kommer att innehålla desto mer hundaktiviteter eftersom det är tävling i dubbel bemärkelse till helgen, både lydnad o agility.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar