Mina två svarta...och jag

söndag 4 juli 2010

Träning, födelsedag och sista dagen på landslagsuttagningen

Idag har det hänt mycket. Jag har fyllt år, sista dagen på landslagsuttagningen har varit och vi har varit på JBK och tränat agility.

Större delen av dagen har gått åt att följa landslagsuttagningen. Jag blir så imponerad av alla duktiga agilitymänniskor =) Ett extra stort Grattis till Jenny som tog två landslagsplatser med Elvis och Ina. Det är en stort bedrift att kvala en hund, och att sedan kvala två hundar =) jag blir så imponerad! Någon gång kanske vi är där och försöker kvala också =)

Sedan hade jag kalas på eftermiddagen. Pappa, min bror, min syster och hennes familj kom och fikade lite. Atlas blir alltid lika lycklig när alla kommer och min systerdotter Hanna höll på att köra slut på honom genom att kasta boll =) Men när Atlas blir trött så tar han bollen och går, vilket är tur.. så han inte kollapsar..

Nu ikväll har vi varit på JBK och tränat lite. Slalomet gick sådär idag med.. Men när jag hade kört några gånger med att kasta leksak efter så gick det bättre igen. Kf gick ganska bra idag, ibland tjuvstartar han innan mitt släppkommando. Vid några tillfällen hann han starta millisekunden innan jag sa kör, vilket resulterade i att han tjuvade rejält gången efter. Jag får INTE tumma på mina kriterier!! För då går det snett..

På tisdag ska vi till Jenny och träna, det blir förmodligen sista träningen innan Bjuv..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar