Mina två svarta...och jag

tisdag 20 juli 2010

Lite tankar, funderingar och tillbakablickar

När man inte gör så mycket som man borde på dagarna så blir det att man sitter och funderar lite =) dessutom fördriver jag tiden med att läsa en himla massa olika bloggar, en del mer noggranna än andra.

Efter att jag var hos Jenny senast och sedan tog min allra första pinne med min alldra bästaste Atlas =) så började jag återigen tänka på mina mål inför året. Halva året har ju faktisakt gått och det är dags att utvärdera lite, och efter en snabbkoll på mina mål inser jag att jag faktiskt ligger väldigt bra till.

Mina mål 2010 (kortfattat);

  • En pinne i agilityklassen
  • En pinne i hoppklassen (uppnått)

Delmål;

  • Kunna kf på träning (uppnått)
    på tävling (på god väg)
  • Dra på tunnlar (uppnått, även om det alltid kan bli bättre)
  • Framåtsänd (börjar komma, men behövs jobba mer på)

Mina mål;

  • Lita på Atlas (uppnått)
  • Inte ge upp så lätt på banan (uppnått, om jag får säga det själv)
  • Mina positioner (börjar se riktigt bra ut, även om det kan jobbas mer på också)
  • den mentala inställningen (den tror jag alltid man behöver jobba på, men jag tycker att jag alltid försöker ha den rätta inställningen. Har ju Jenny och mina fantastiska träning- och tävlingskompisar som hjälper till där med)
  • fokus på banan (uppnått, tycker att jag har bra fokus hela vägen på banan)

Jag satte mig också o läste igenom alla mina blogginlägg sen jag startade bloggen. Väldigt intressant att läsa sina reflektioner kring tävlingar o allt annat. Jag inser när jag läser att det inte bara är Atlas som utvecklas utan även mitt tankesätt, mina krav och vårt teamwork. Saker jag var nöjd med innan är inte samma sak som nu. Jag och Emelie satt och pratade i helgen, om det var på fb eller på tävlingen, att det verkligen är kul att köra agility nu med våra hundar. Det är en glädje att få köra Atlas för min del, vi har kul på banan =) Även om det blir fel så vet jag att både jag och Atlas kämpar på och gör det bästa utav situationen. Ibland blir det lite tokig handling från min sida, men Atlas gör så gott han kan =) Jag fick också höra av en tjej att jag och Atlas ser lyckliga ut när vi kör agility =) vilken tur, för vi har verkligen kul! Vilket jag tror är a och o för att lyckas! Jag läste också igenom det som jag hade skrivit om tävlingspsykologi föreläsningen, vad mycket bra det var där =) måste skriva ut det o ha det med mig på tävlingar. Satte mig sedan och skrev ner mina kriterier för kf, dessa ska jag nu sätta in i min almenacka och läsa innan jag går in o kör en agilityklass.

Efter att Jenny började prata om landslag och landslagsuttagningar så börjar man ju så klart tänka att det inte bara är ett drömmål utan faktiskt kan bli verklighet, så jag har satt upp lite personliga mål också som inte har med agility att göra, fast agilityn är min morot =) Även om det kanske är en dröm att nå dit redan nästa år, som Jenny tror. Fast det innebär ju inte att jag slutar drömma om det, för drömmar kan bli sanna =) Men om drömmarna inte slår in just nu så ska man inte sluta drömma om det...

Jag har läst en hel del bloggar nu om Lisa Frick kursen, både negativt och positivt har man fått läsa. Alltid intressant att höra både för och nackdelar, men hade svårt att läsa mig fram vad, vilka delar, som var riktigt bra på de bloggar som tyckte kursen var bra. Kollade också igenom en del filmklipp och insåg att de svängar de tränade var dom jag fick lära mig hos Jenny sist =) Det är lite kul =)

Har ännu inte börjat med träningen på a:et. Försöker hitta billiga rör, tycker att det är för mycket pengar att lägga 400kr på nåt Atlas bara ska hoppa igenom. Pappa som arbetar i byggbranschen försöker hjälpa mig och han tycker också det verkar dyrt med dom rören för 50kr/m. Så är det nån som har vcp rör (tror jag dom heter) med böjar i hörnen o vill skänka bort dom eller sälja dom för en billig penning så hör av er =) Är väldigt sugen att sätta igång den träningen nu.

Fy fasen vad jag och Atlas har utvecklats sen vi startade vår första tävling förra året =) o mer ska det bli under kommande halvår. Har skickat nya tider till Jenny nu inför hösten, så blir det som det är tänkt åker jag och Atlas dit 4 gånger till i år =)

Nu ska jag nog äta nåt o sen drar jag och Atlas till stadsparken innan agilityträningen drar igång ikväll.

Om du gjort det du alltid har gjort,
får du samma resultat som du alltid fått

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar