Mina två svarta...och jag

tisdag 22 juni 2010

Triple, uppvisning och träning

I helgen har det ju varit Triple international dog show, och vi har haft agilityuppvisning i alla 3 dagarna. Uppvisningarna har gått bra, söndagens uppvisningar och sista uppvisningen på måndagen var det ganska mycket folk o kollade. Alltid lika kul när folk vill kolla på uppvisningarna =) Atlas och jag var trött efter 3 dagar på mässan, men vilket fint väder vi hade!

Tv4 var där och filmade, och Atlas hamnade på tv =) Så duktig han är! Vill ni se klippet så hittar ni det här:
http://www.tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/jonkoping?videoId=1.1688544

Idag har vi varit och tränat på JBK. Vi hade en liten träningstävling och Åsa hade fixat en agilitybana. Mitt mål var att stressa Atlas på balansen. Jag bad först Åsa springa bredvid som en domare, och jag stressade honom med min röst. Han tog kf kanonbra =) Sedan bad jag också Anna springa bredvis och stressa honom med sin röst, men det tyckte han mest var konstigt =) Fast han tog kf ändå. Inte en enda gång missade han kf idag =) Det ska bli kul att åka till Vetlanda nästa vecka och träna lite på andra hinder och se om det går lika bra där..
Att lämna honom i slalomet idag gick inte alls bra. Jag tränade ändå det ganska mycket i helgen på Elmia mässan och då gick det bra, men inte idag.. Mera träning =) A:et sitter ju inte.. Ska beställa filmen från USA också, så att jag får till a-hindret.. Annars tyckte jag att banan gick bra idag, vid några tillfällen orkade jag inte springa så han kom av sig lite. Men jag tyckte ändå han drog framåt nät jag sa det, det blev inte massa onödigt skällande från honom idag..

Nu blir det vila resten av veckan.. Det kan han behöva efter helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar