Mina två svarta...och jag

lördag 5 juni 2010

Träning och premiärdopp

I torsdags åkte jag och Atlas upp till JBK för att träna. Vi hade bestämt träff med Emma och hennes hundar =) Felicia och Vilda anslöt sig sedan också.

Jag och Emma hade bestämt innan att vi ville bygga upp så mycket fälllor som möjligt i en bana. Vi började bygga på måfå, vilket gick riktigt bra. Vi hade många hinder som stod på linje med hindret de hoppade, men de skulle istället ta något helt annat. Vi hade också en tunnel under a-hindret och ett staket med i banan.

Vår första runda gick riktigt bra. Atlas stannade inte vid kf, men tog dom. Annars tyckte jag att det gick bra. Atlas tog a-hindret utan problem trots att det låg en tunnel under. Jag fick lite problem med att Atlas inte gick in i tunneln tillbaka sen under a-hindret, han tog istället a-hindret igen. Jag förstod egentligen varför han tog a-hindret för att min kropp stod mot a-hindret men jag pekade mot tunneln. Jag var nämligen tvungen att ta mig runt a-hindret snabbt för att komma till nästa hinder. Jag kom på efter en stund hur jag skulle göra =) så i slutet gick den biten väldigt bra.

Jag är också nöjd med våra kf. Det är inte alltid han stannar helt men han tar dom. På träningen tar jag om det om han inte stannar. Utvecklingen ser bra ut på kf =) Det ska bara sitta på tävling också..

I fredags var jag hos min syster och var barnvakt åt min systerdotter Hanna, alltid lika mysigt =) Det var ju riktigt varmt så jag och Hanna och Atlas åkte till sjön på eftermiddagen. Atlas och Hanna premiärdoppade sig!

Här kommer lite bilder från dagen:


Hanna och Atlas


Atlas simmar =)




Atlas fryser efter en bra stunds simmande.
En halvtimme i filten, sen ville han i igen ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar