Mina två svarta...och jag

måndag 28 juni 2010

Träning och simning

Igår var jag och Atlas vid västersjön igen. Vi åkte dit så sent som vid halv 4 och kom hem vid halv 9 =) Atlas fick bada och simma ganska mycket och sedan avslutade vi med en promenad runt sjön. En riktigt härlig promenad!

Idag åkte vi upp till JBK vid halv 11 och mötte upp Carina och Tomas där för lite lydnadsträning. Vi körde igenom klass 1 var och en för sig och kollade på varandra. Jag granskade inte Carina och Tomas så mycket, eftersom jag inte kan så mycket om lydnad än =) Men jag fick istället 4 ögon på mig när jag körde sen.

Platsliggning; fungerar ganska bra i ca 2 min. Sedan reser han på sig, så det gäller att träna det mer.
Fot; fungerar riktigt bra med godis =) men än så länge har jag inte tränat så mycket utan godis, så det är dags nu. När jag däremot ökade tempot så kommer gärna skallet och hoppandet fram, så jag tränade på att öka tempot i gåendet istället och det fungerade bra =)
Läggande under gång; gick bra, fick dock ge två kommandon innan han la sig. Men lite mer träning så sitter nog det snart
Inkallning; riktigt bra =) ingången var sådär idag, vet att han egentligen kan det.
Ställande under gång; han gjorde det för första gången idag ordentligt =) jag stannade dock ganska nära honom men han var så duktigt.
Apporten; har inte gjort den än så den testade vi inte.
Hopp över hinder; kanon!

Efter träningen så åkte jag, Carina, Tuva och hundarna till Axamo och badade. Väldigt trevligt! Hundarna hade kul i vattnet och Atlas simmade på som vanligt =)

Ikväll är jag riktigt trött. Imorgon kväll är det agilityträning igen, ska bli så kul =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar