Mina två svarta...och jag

tisdag 29 juni 2010

Träning

Jag och Atlas startade dagen väldigt lugnt idag. Jag har sett på Atlas att han har varit väldigt trött de senaste dagarna, tror det beror på värmen och att han har simmat mycket. Så därför fick han spendera förmiddagen med att sova medan jag städade =) På eftermiddagen åkte jag till Carina och vi skulle iväg och träna lite lydnad. Tyvärr blev det ingen lydnad för mig och Atlas. Jag var inte riktigt på humör för det, dessutom var det en massa flugor och saker som flög omkring som störde mig väldigt mycket. Så jag kollade bara på Carina när hon körde.

På kvällen sen åkte jag och Carina och hundarna upp till JBK för att träna agility. Det gick bättre. Vi körde bara en kortare kombination, där några hopphinder, slalom, tunnlar och balansen var med. Kontaktfälten gick ganska bra, i slutet började han fuska, men det är bara bra för då vet jag att jag behöver träna mycket mer.. Det är jobbigt om allt fungerar på träning och sedan inte så tävling. Då vet man inte hur man ska träna det på träning. Slalomet gör han jättebra, det går fortfarande inte 100% att lämna honom för då blir han osäker. Men det kommer väl det med =)

Ser verkligen fram emot tävling igen =) nu är det snart Bjuv och sen drar det igång igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar