Mina två svarta...och jag

söndag 28 februari 2010

Örebro och träning i snö...

I fredags eftermiddag gav jag och Anna oss iväg upp till Odensberg för att kolla om man kunde komma fram till containern där alla agilityhinder finns. Efter många om och men och en hel del pulsande var vi framme. När vi ändå hade tagit oss fram till containern så tyckte vi att vi skulle skotta fram en plätt och träna lite =) så vi skottade fram en liten sträcka och ställde ut balansbommen. Vi tränade lite kontaktfält och Atlas gjorde det riktigt bra. Han hade lite svårt att fokusera när jag ramlade omkring där, men tyckte ändå att han utförde uppgiften bra. Han vet vad han ska göra och jag testade sätta honom lite längre upp så han fick springa en bit, det märks att det är nytt för han sätter det hälften av gångerna ungefär. Men jag är övertygad om att vi kommer sätta det till slut, bara vi kan träna lite mer intensivt med mindre tid mellan träningarna.

Imorse kl 05.30 gav jag, Carina, Atlas, Bimbo, Bus och Beon oss iväg för att åka till Örebro på utställning. Carina skulle ställa sina tre och jag och Atlas var mest med som sällskap och stöd =) Det blev två BIM och ett 2:a bästa hane, alla hp, men visiten i Örebro var snabbt över så viåkte hem igen =) Vi hade en väldigt trevlig söndagsförmiddag och alltid lika trevligt att umgås med Carina. Vill man läsa mer om deras kritik på utställningen så kan man gå in på Bimbos blogg

Ikväll är det agilityträning igen =) ska bli superkul. Sista träningen innan Örebro tävlingen nästa helg. Ser verkligen fram emot att få komma iväg o tävla. Jag ska ha tävlingspsykologi-föreläsningen i huvudet och hoppas på det bästa. Eller tänka det bästa =) Jag ska gå hela veckan och visualisera hur det skulle kännas att nolla ett lopp nästa helg...

2 kommentarer:

  1. Tack Ulrika för att du följde med mig!! Jag uppskattar det verkligen!! Du är en ängel!!

    SvaraRadera
  2. Det var bara trevligt =) Kul o göra såna utflykter när man har trevligt sällskap!

    SvaraRadera