Mina två svarta...och jag

lördag 13 februari 2010

Byte av klubb och vallning


Nu har jag äntligen bytt klubb som jag tävlar för, så nu tävlar jag för Svenska klubben för ungerska rasklubbar (SvkFUR). Jag mailade dom i vecka och kollade om man var tvungen att meddela dom om det, så nu vet dom också. Känds bättre att tävla för rasklubben än för en annan klubb, jag vill ju att rasklubben ska synas och höras på agilitybanorna =) Var inne på rasklubbens hemsida och kollade under resulat och agility, inte en enda Puli fanns med bland resultaten på agility. Så jag känner att det är mitt uppdrag att ändra det =)


http://svkfur.se/start/

I veckan har jag också anmält mig till en vallningskurs. Den går av stapeln i maj, 14-16 maj, och det ska bli så himla roligt. Jag har ju länge funderat på det och Carina har lovat att ta med mig så jag får testa i vår, men så såg jag att rasklubben hade ute på hemsidan nu att man kunde anmäla sig till en kurshelg i vallning. Jag anmälde mig på en gång nästan =) så nu äntligen ska det bli av, jag ska få lära mig valla!

Puli som vallar

2 kommentarer:

  1. Vi får se om det blir lättare för dom att uttala Svenska klubben för ungerska rashundar än June HK =)

    Vad kul med vallkurs. Kul att testa det som hunden är avlade för. Atlas komemr nog älska det. Du får väl köpa några får sen oxå. Så ni har något att träna på... Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det ska bli kul o se :)
    Vallning ska bli riktigt kul.. Erika o dom ska förmodligen köpa lite får.. Hoppas att jag får träna på dom.. Tror inte grannarna skulle uppskatta om det stod får på baksidan här ;) men det får väl bli det när jag bor mer lägligt..

    SvaraRadera