Mina två svarta...och jag

torsdag 18 februari 2010

Lite allt möjligt..

Den här veckan är det ju sportlov och jag oc Atlas befinner oss i Gislaved. Min pappa och styvmamma är på semester i Borneo, och jag har hand om min styvmammas klädbutik i Gislaved under den här veckan. Atlas är med mig i butiken och ligger och sover inne på kontoret. Han är såååå uttråkad så ha sover ännu mer när vi kommer hem =) emellanåt kommer han fram till mig o sätter sig och tittar på mig, och jag ser riktigt hur uttråkad han är. Hans ögon säger väldigt mycket och har alltid gjort sen han var valp. Moa, hon är den andra hälft som äger hunddagiset som jag och Atlas är på, hon älskar verkligen Atlas och hon säger alltid det att hans ögon får henne att smälta =) I alla fall så uttrycker hans ögon UTTRÅKAD just nu =) Det kvittar hur många promenade jag tar, han är lika lycklig varje gång vi gårut, men så fort vi kommer in så kommer den uttråkade blicken tillbaka.. Jag tror att snön behöver försvinna nu, och jag behöver nog återgå till våra freestyle tricks som vi påbörjade runt jul...

Uttråkad?!?

Jag vill ha vår nu så vi kan börja träna ute. Jag pratade med Jenny i måndags och vi insåg att vi var tvugna att ställa in den första träningen som skulle ägt rum nästa vecka.. Alldeles för mycket snö även på västkusten för att träna ute =( Vi bokade i alla fall in en massa andra tider i vår..Jag hade ju redan bokat några,men vi var tungen att ändra lite på det. Så nu ska jag dit, mars, april, maj, juni och juli..

Jag fick också en massa tips och råd på hur jag kan gå vidare med min träning. Det är så skönt att kunna bolla med henne och få råd. Jag har säkert skrivit det i ett tidigare inlägg att jag gärna går för fort fram i träningen. Jag har nog också skrivit att kontaktfälten skulle jag inte gå för fort fram med.. Ja, nu är det ju så att jag tror ibland att min hund är en super hund och kan gå från att ha tränat nedfarter (hemmagjord) med lock, till att Atlas ska fatta att dutta ska han göra även om det inte finns ett lock.. Jag har ju fattat att han inte fattar, med tanke på att han hoppar av vippen 15 av 20 ggr när jag inte har lock. Jenny sa åt mig nu att locket ska inte bort en på ett tag, så jag har därför insett att om jag glömmer locket vid nästa ridhusträning då ska jag inte träna kf.. Hon gav mig i alla fall rådet att sätta upp Atlas längre upp på nedfarten så han har längre bit att springa och sedan fortsätta bakåt på kf hindret.. Hon har sagt detta en gång när vi var där, men när man är mitt uppe i det så glömmer man gärna en sådan enkel grej som gör att man tar nästa steg.. Så nu ska jag försöka ta mig någonstans där det står en balans uppställd och träna detta.. Just nu önskar jag att jag hade en på baksidan hemma, men jag vet inte om grannarna skulle uppskatta detta =) i o för sig så roar jag många när jag tränar på baksidan i ur o skur, oavsett om det är 50cm snö och det fortfarande snöar eller om det hällregnar så är vi ute o tränar nåt på baksidan =) folk går bara förbi o skrattar åt oss..

Jenny sa också att vi ska träna banor när vi kommer till henne så jag och Atlas får träna upploppen där han har en tendens att dra hela vägen och vända tillbaka till mig innan sista hindret trots att han vet att det ligger både leksak och en burk med korvbollar å andra sidan sista hindret.. Jenny hade en teori om detta, men jag har svårt att tro att denna teori kan stämma.. Det ska bli kul och se hur vi ska lösa detta problem i alla fall, för det är jag övertygad om att vi kommer göra.. Så den 23 mars ska jag till Jenny och träna, så förhoppningsvis har snön försvunnit tills dess..

På tal om Jenny, så försvann ju hennes älskade Lotus i tisdags när dom var ute på promenad i skogen. Jag kan inte föreställa mig hur fruktansvärt det måste kännas, men jag fick en klump i magen när jag hade läst vad som hade hänt. Som tur var blev det en solskenshistoria och Lotus hittades vid middagstid igår =) det var med tårar i ögonen man läste hennes blogg om hur han försvann och hittades.. Vilken lycka!!

Idag har jag och Atlas varit ute och gått med Claudia och Elliot. Först tog jag och Claudia en kaffe på Göstas och sen en långpromenad med hundarna. Så trevligt =) Jag och Claudia kan dock tjata till oändligheten, så det är tur att vi träffas emellanåt och får prata av oss =)

Claudia och Elliot i Bjuv sommaren -09

Ikväll har June sitt årsmöte så jag ska åka upp till Jönköping senare för detta. Får se hur det ser ut efter kvällen..

Tack igen för alla som läst och gett respons på mina inlägg om tävlingspsykologi, som sagt jag blir så glad när folk kommenterar på bloggen men lika kul när man får det muntligt också =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar