Mina två svarta...och jag

tisdag 22 november 2011

Träning

Ikväll gick jag en promenad tillsammans med Claudia och hundarna. Axis skötte sig riktigt bra när han var lös, han kom så fint vid inkallning =)

Efter promenaden så passade jag på att träna lite där vi hade ställt bilarna. Det var vid en affär så det var ganska upplyst där. Jag började träna starter med Axis och herregud va duktig han är =) Jag kan gå riktigt långt ifrån honom och han sitter kvar. Än så länge utan några störningar, men ändå! När jag hade tränat det en stund så satte jag honom i buren och tränade lite fjärrdirrigering med Atlas. Atlas var ingen höjdare på detta idag, vet inte om det berodde på att jag gjorde det på asfalt eller inte. Axis skötte sig iaf fint i buren när jag tränade Atlas.

Därefter tog jag ut Axis o tränade tajta svängar med honom. Han gör det bra, men han blir lite för ivrig med leksaken ibland. Körde lite cirkelträning med och det går framåt. Han hoppar inte lika mycket och nu klarar jag utföra den så han inte springer bakom ryggen på mig =)

Satte in honom i buren sen och körde lite fotgående med Atlas. Han var loj, men jag fick igång honom med lite tempoväxklingar. Började sen kampa med Atlas i närheten av Axis bur och slängde in godis till honom när han var tyst. Det var en utmaning för honom men han gjorde det bra =)

Ikväll är hundarna trötta =) Nu jobbar jag dag onsdag o torsdag och sen på fredag jobbar jag kväll, då ska jag bege mig till brukshundklubben på förmiddagen för att hinna träna lite agility när det är ljust =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar