Mina två svarta...och jag

söndag 20 november 2011

Axis första vecka i Sverige, Falkenbergshelg och tävling i Lotushallen

I torsdags hade Axis varit i Sverige i en vecka =) Mycket hann vi med under denna veckan och det blev full rulle på en gång.

Vi kom ju hem torsdag natt förra veckan och åkte hem till mamma och Atlas. Atlas hade knappt sovit sen jag åkte på onsdag morgonen så han blev väldigt lycklig över att se mig igen. Axis blev livrädd för Atlas och hade svårt att koppla av. Så fort Atlas rörde sig så morrade Axis. Axis var också ganska rädd för mammas katter, tyckte att dom var lite läskiga så dom morrar han på med ;o)

På fredagen tog vi en morgonpromenad tillsammans och Axis var väldigt nervös för allt runt omkring. Vi packade bilen och for iväg hemåt till Jönköping. Gjorde ett stopp på jobbet där jag verkade vara saknad =)

Väl i Jönköping åkte jag upp en sväng till Carina så hon fick träffa min skrutt. Axis tyckte att Bus o Bimbo var läskiga, men Bimbo skötte det så himla bra att han till o med började bli lite nyfiken på henne ;o) Därefter blev det en tur till veterinären för en besiktning för att få igenom hans försäkring. Veterinären tyckte att han var otroligt trygg och lugn hund för att ha kommit natten till fredagen till Sverige. Axis skötte sig perfekt!

Därefter blev det en snabb sväng till klubben där Axis var helt galen på alla hundar runt omkring. Han tyckte verkligen det var jobbigt med hundarna =( Började bli lite orolig över vår fullspäckade helg och om han skulle fixa det... Därefter åkte vi hem och han fann sig till rätta på en gång. Tur att han kände sig så trygg i bilen på en gång, eftersom jag åker väldigt mycket bil med hundarna. Blev en kort sväng till invigningen av Kulturhuset Spira på kvällen. Fick bära Axis emellanåt för att det var så mycket folk. Vid ett tillfälle gick en tant så nära hans huvud att han gav henne en liten puss i farten ;o)

Varberg/Falkenberg
På lördagen for jag och Mari iväg till Varberg. Jag skulle vara hejaklack när Mari och Kristin skulle tävla =) Älskar att bara vara publik och njuta av härliga tävlingar. Vi stannade på väg dit för att gå en sväng med hundarna och redan där märktes det att Axis hade börjat landa lite. Han visade intresse för Yippie, Maris BC, och tyckte att hon var lite spännande =) Väl framme i Varberg så skällde Axis en hel del till en början men efter en stund fann han sig och hanterade det bra. Jag kunde till o med leka med honom inne i ridhuset utan att han brydde sig om det andra runt omkring.

Atlas fick också lite ensamtid, med saxen ;o) Atlas var så långhårig och jag ville utnyttja tiden i ridhuset så jag klippte av en bra bit på längden. Så snygg blev han =))) Mari och Yippie skötte sig bra på banan, även om resultatet inte blev som önskat för dom. Dom är bäst ändå =)

Därefter åkte vi till vår stuga i Falkenberg/Skrea camping. och käkade. Vi hade det riktigt trevligt tillsammans med Kristin o co. Stugan var underbart mysig att bo i och vi hade en bra vistelse där.

Lotushallen
På söndagen var det dags för inofficiell tävling i Lotushallen. Axis skötte sig alldeles utmärkt under hela dagen och han fick hälsa på en massa människor som var nyfikna på honom. Jenny tyckte att han var jättefin =) Banorna var jätteroliga, men resultaten blev inte som jag ville. Tre disk blev det och en missnöjd matte åkte hem den dagen. Atlas skötte sig bra, synd bara att hans matte är så loj, tappar bakom ryggen och är väldigt otydlig. Jag tröstade mig med att köpa ett nytt täcke till lilla Axis =) Så fin blev han!! Axis tittade på mig o Jenny som att han undrade va Sverige var för jävla land egentligen ;o) Måste man verkligen ha kläder på sig ;o)

Underbara Marie Mårtensson tog hem många placeringar på tävlingen och hon skänkte all hundmat som vann till mig!! Jag blev så glad!! Ville verkligen placera mig på tävling och vinna Preceptmaten, men med tre disk så blir det inga placeringar o inga priser. Tack vare Marie fick jag nu åka hem med 10kr hundmat =)

Axis skötte sig riktigt bra under hela helgen. Jag som ar så orolig under fredagen, men det verkade som att all denna aktivitet fick honom att landa lite. Atlas o han kommer mer o mer överrens. Atlas sköter sig som en stjärna. När Axis blir osäker på honom så vänder Atlas och går åt ett annat håll. Han går inte in i några konflikter med honom utan låter Axis ta plats. Min duktiga Atlas <3

Resten av veckan har gått bra, han är lugn o fin hos mamma. Jag har varit iväg en del i veckan, men har ändå funkat bra. En hel del annat jag ju hänt i veckan men det får bli fler inlägg om det =)

Avslutar med lite bilder;
Promenad













Invigningen













Fördelning av sovplatser i stugan ;o)













Stugan













Axis på första parkett i Lotushallen

1 kommentar:

  1. Va roligt att få läsa om er första vecka tillsammans i den nya flocken =) Verkar ha varit ett fullspäckat schema ;-) Kram <3

    SvaraRadera