Mina två svarta...och jag

lördag 5 november 2011

4 dagar kvar....

...tills jag sitter på planet ner till Zagreb =)

Idag har vi varit på utställningen i Växjö och jag har inhandlat mat, godis och en bilbur till Axis =) Har t.o.m. satt in den i bilen, så fint det blev!














Nu har jag även fått bekräftat att Axis fått en plats på planet. Skönt o veta det iaf.

Ni kan inte ana hur overkligt detta känns att jag ska hämta hem min Axis om 4 dagar.. I söndags förra veckan är det exakt 6 månader sedan jag och Jenny satt och pratade på tävlingen i Tranås och hon sa så här; Har du planerat att skaffa valp nu? Jag svarade; Nu hade jag väl inte planerat... Jenny svarade; Det går att ändra på =) Jag vet nämligen en som har valpar nu... Så började hela denna resan. Jenny som väldigt sällan kommer ihåg o skicka saker som hon har sagt hade redan meddelat Zeljko att jag ville ha Sandras mailadress innan jag hade hunnit hem från tävlingen ;o) När jag kom hem hade jag fått mail från både Zeljko och Sandra... Sedan började allt planerande, velandet och alla samtal med jordbruksverket och Jenny. Skulle jag ta hem honom även om jag fick vänta i 6 månader?? Jenny och jag diskuterade hej vilt och till slut kom vi fram till att det var värt väntan. Vilken tur jag har som har haft Jennys hjälp i detta, och det är ju tack vare henne jag hittade denna underbara krabat =) För vem kunde låta bli att falla för denna lilla sötnosen??












Nu är äntligen tiden här då jag ska få hämta honom! Det ska bli så otroligt kul att få träffa Sandra o hennes familj och framför allt att få träffa Axis! Jag förstår att det måste vara otroligt jobbigt för dom att lämna ifrån sig Axis nu efter så lång tid, men jag vet att han kommer få det bra med mig och Atlas! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar