Mina två svarta...och jag

måndag 21 november 2011

Tävling i Forserum

I lördags var det inofficiell tävling i Forserum. Jag hade först inte tänkt o åka, men sen frågade John om jag kunde vara funktionär och det klart jag hjälper till!! Jag bestämde mig i sista sekund att anmäla mig och Atlas till hopp b o c. Ville så gärna köra nåt lopp utan disk.

Hopp B
Detta var ingen enkel bana, men en bana som jag kände att både jag och Atlas behärskade. Det var en sekvens i mitten som var lite klurig, men jag hade en bra plan. Valde o testa en sak i starten där jag hetsade honom lite extra, hade jag inte släppt honom med blicken hade det nog funkat men istället blev det en tjuvstart. Gjorde inte så mycket, men lite tid tappade vi efter tunneln eftersom jag blev efter. Jag hade en stor hejarklack och jag gillar ju när folk skriker kring banan =) Jag taggar igång lite extra då.. Hela loppet flöt på riktigt bra och vi kom i mål nollad =) Vilken lycka!! Nollan räckte till en vinst med snabbast tid o enda nollan =)

Hopp C
Denna banan var mycket enklare och inte helt självklara vägval för mig och Atlas. Fick dock hjälp av Mari som bekräftade att jag tänkte rätt. Starten gick bättre denna gången =) Blev lite tvekan inför första tunneln då jag förmodligen kom förlångt fram för bakombytet jag skulle göra. Atlas gick dock in i den till slut. Därefter kom slalom, hopp tunnel och platten. Tunnel och platten låg parallellt med varandra så när Atlas kom ut ur tunneln sa jag hopp, han blev förvirrad eftersom det inte fanns nåt hopp. Dessutom var jag otydlig mot platta tunneln och stack för tidigt så vi fick en vägran där. Resten av loppet gick kanon och jag var till o med före honom i mål på en raksträcka =) En vägran räckte till en tredje plats, även i denna klassen hade vi snabbaste tiden =) 3 sekunder före 1an.

Atlas var verkligen superduktig och det kändes så jäkla skönt att få sätta två kanonlopp. Det stärker självförtroendet vill jag lova =) o det kan behövas efter denna säsongen. Kände verkligen att vi var ett team på banan, visst det var små missar där vi förlorade tid, men överlag är jag så jäkla nöjd över loppen!!

Axis fick sig ett litet träningspass efter tävlingen. Jag körde lite tunnel, han var jätteduktig. Han hade dock lite svårt att fokusera, det var några andra hundar som tränade samtidigt. Lekte lite med honom och körde höger o vänstersvängar =) Så duktig är min kille.

På vägen hem åkte vi förbi IKEA och köpte en liten pall som vi kan träna 2 av 2 på. Så på kvällen blev det träning av det. Funkade bra, men han blir snabbt trött. Korta pass blir det =)

Efter träningen i torsdags och tävlingen i lördags så känns det helt ok inför säsongen 2012 =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar