Mina två svarta...och jag

onsdag 2 november 2011

KM Växjö BK, agilityträning och lite annat smått o gott

Det är ganska mycket fokus på att få hem Axis nu att jag lite glömmer bort att blogga om allt annat som händer =) Det är inte så att livet har stannat upp i övrigt även om det just nu är svårt att fokusera på annat än Axis...

I helgen som var jag i Växjö mellan fredag och lördagen. Fredag eftermiddag/kväll åkte jag till Catja och Mathias som har ett underbart hus utanför Växjö. Jag var framme vid halv 8 tiden och Catja börja visa mig runt i mörkret. Vi kom till baksidan och hon tände strålkastarna där och framför mig uppenbarade sig en komplett agilitybana!! Fatta att jag är avundsjuk =) Jag tog kort på den, men bilder får komma senare då jag måste komma åt min egen dator för det. Jag vill med ha en egen agiltiybana på min baksida! =) Vi hade iaf en mycket trevlig kväll med en massa skratt och prat.

Lördagen började med en lugn frukost och sedan iväg till Växjö BKs KM där jag skulle vara domare. Lägger ut banorna från detta KM senare med. Jag hade gjort en enklare agilitybana som ändå hade några klurigheter och sedan en svårare hoppbana. Jag tycker faktiskt att det överlag var bra kvalite på ekipagen så det var nog tur att jag gjorde en lite svårare hoppbana så man sållade lite =) Fick ett otroligt fint blom/ljussak =) Jag och Atlas passade på att köra hoppbanan med och det gick riktigt bra =) Är nöjd med min egen insats och Atlas insats! Kände mig även mer säker på domarrollen nu med =) Kul men jobbigt att döma!

På kvällen åkte jag mot Jönköping och det var skönt att komma hem! Även om det bara var en kort visit.

På söndagen vaknade jag kl 6 på morgonen och var hur piss som helst. Åkte till Carina vid strax innan kl 9 och vi gick en promenad tillsammans med Carina och hennes hundar samt Maria, Andreas och Baileys (Carinas valpköpare).. Härligt med en promenad, men jag var så arg på atlas! Han är så jäkla dum när det kommer till aussiehanar! Testade släppa honom när allt var väldigt lugnt, ändå flög han på Baileys och började bråka. Straffet blev att han inte ens fick gå med mig. Han fick gå med den "hemska" människan Carina =)

På eftermiddagen träffade jag Mari och Yippie för lite agilityträning på klubben. En bana stod uppställd, vi ändrade lite i den så körde vi en vända. Mycket bra träning, och vi testade olika handlingssätt, gav feedback till varandra och försökte igen. Till slut blev det riktigt bra =) MEN, en sak som min hund helt plötsligt hade glömt bort var däcket?!? Det var en raksträcka i slutet med hopp, hopp, däck, hopp. Han drog otroligt bra fram, men inte ens en ansats till att hoppa däcket. Han sprang med full fart rakt igenom ramen =) Jag kunde bara skratta, gjorde däcket enskilt några gånger och efter ett tag gjorde han det. Därefter testade jag raksträckan igen, och nej, inte en ansträngning till att hoppa. Då gav jag upp däcket =) Annars jobbade han på riktigt bra hela banan. Det var en riktig springbana, så jag fick jobba rätt hårt med  =)

När jag nu åker till Kroatien nästa vecka ska jag också få träna för Zeljko den 10 november =) Ska bli så kul! Shit vad jag ser fram emot detta! Får lite flashbacks från i somras =) På tal om i somras fick jag ett inlägg på fb härom dagen från underbara Elin och hennes flashbacks från kurserna för Jenny och Zeljko. Hoppas att vi kan spendera två underbara kurser (och en hel del träningar) tillsammans även nästa sommar! Åh va kul vi hade!

Men nu är det Växjö utställningen i helgen. En bur till bilen ska inhandlas och lite annat smått och gott. Sedan; Zagreb here I come!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar