Mina två svarta...och jag

måndag 21 november 2011

Agility och grundträning

Det blir ju en hel del träningsfokus på Axis just nu. Han ska ju, enligt order från Jenny ;o), få all sin mat via träningen. Så det gäller att träna en del, men det är riktigt kul =)

Igår var jag uppe en sväng på klubben och skulle träna lite. Axis har dock kommit in i en liten spökperiod och försöka träna i lite mörkare ljus är inte helt lätt då. Tunneln funkade bra att träna, men inget annat. Han såg bara en massa spöken i skogen.

Atlas fick också köra lite. Körde slalom och a:et, shit va duktig och taggad han var =) Bra att ha en till hund o träna, för då taggar Atlas till lite till ;o) Atlas jobbade på med slalomet i riktigt bra fart självständigt. Kf på a:et satt som en smäck. Jag är verkligen nöjd med hans förbättring sen vi backade i träningen.

På kvällen fick Axis träna lite position på pallen hemma. Han fick upp 3 ben på pallen så han gör klara förbättringar =)

Idag har vi tränat en massa inkallning på promenaden, då Axis börjar bli lite kaxig och gärna springer iväg o bara står o glor på mig när jag ropar. Efter jobbet ikväll har jag fått i han resten av hans mat genom att träna positioner på pallen, ikväll lyckades jag till o med få honom att stå 2 av o 2 på =) Jag tränade även lite sitt o ligg samt passivitet när jag tränade Atlas. Tränade bara lite lättare fjärrdirigering med Atlas för att det inte skulle bli för frestande för Axis att tagga igång. Axis skötte sig utmärkt.

Riktigt kul o se framstegen med Axis =) Tråkigt bara att det är mörkt hela tiden, men om en månad är det jul och då vänder det o det börjar bli ljusare ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar