Mina två svarta...och jag

onsdag 21 april 2010

Slalomträning

Ikväll blev det lite slalomträning. Jag trodde faktiskt inte det skulle bli nån träning idag som jag hade planerat eftersom det började snöa på eftermiddagen, men vädret blev bättre nu ikväll. Jag kunde inte åka till klubben och träna eftersom det är hockey ikväll så kände jag att jag inte riktigt hann det.. Så det blev slalomträning på gräset utanför mig...

Jag satte upp 4 pinnar för att börja träna mer på att Atlas ska bli självständig i slalomet. Och ibland blir jag helt chockad över hur snabbt min hund fattar.. Jag kastade hans boll direkt efter de 4 pinnarna när han tog dom rätt, och efter enomgång hade han fattat att bollen skulle komma farandes så han tog de 4 pinnarna självständigt ganska fort. Men sen kommer vi ju till det där med att han ska reglera farten för att inte hoppa över andra porten, som Jenny sa att vi måste träna på. Jag hade inget bra att sätta för idag så det blev ingen träning på det, men det får bli nästa gång. Det var i vissa vinklar han inte riktigt kunde få till det. Jag skickade honom från alla olika konstiga vinklar och det han har svårast för är när han kommer från högersidan och inte ska runda första pinnen, alltså ska in och köra från "rätt" sida. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få till den ingången riktigt bra från krångliga vinklar, men det kommer nog =) Annars är han duktig på ingångarna.

Det jag var mest stolt över idag är att jag vid flera tillfällen lyckades göra bakombyten när han sprang in i slalomet =) Första gången reagerade han på det och vände när han skulle gå ur sista porten, då slängde jag iväg bollen och efter det var det inga problem.

Jag har goda förhoppningar på slalomet efter den här kvällen. Jag är inte riktigt nöjd med att vi inte kört nån kf träning i veckan.. men det får bli imorgon efter jobbet.

Idag har vi annars varit hos Carina och hälsat på =) alltid lika mysigt att få umgås med min kära vän. Bimbo är riktigt tjock nu så nu är det inte långt kvar tills valparna kommer =)

Nu ligger Atlas här i soffan o sover, blöt o äcklig =) Han fick nämligen bada imorse, vilket han inte var så glad över..

Nu ska vi kolla på HV match, hoppas på ännu en vinst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar