Mina två svarta...och jag

lördag 17 april 2010

Ingen disk i alla fall =)

Idag har vi varit iväg och tävlat i Nybro. Jag, Anna, Emelie, Jeanette och alla hundarna gav oss iväg imorse kl 6, och var framme strax efter halv 9. Det var inte det bästa vädret när vi kom dit, lite regn o massa blåst.. Blåste gjorde det resten av dagen, men regnet försvann ganska snabbt. Dagens lopp gick bättre än de föregående tävlingar jag varit på i alla fall, det blev inte en enda disk!

Hoppklass
Vi började med hopploppet den här dagen, vilket jag inte gillar. Jag har svårt att prestera riktigt bra i första tävlingen för dagen, och eftersom jag för tillfället känner att det är i hopp jag har en chans så vill jag inte börja med det.
Jag gick in med en bra attityd på banan, och den var riktigt rolig att springa. Bytena satt hyfsat, det var något ställe som jag missade ett byte vilket resulterade i en vägran vid en tunnel. Jag kom för nära tunnelingången så därför visste han inte riktigt vart vi skulle. Sedan fick vi 5 fel i slalomet, jag skickade in honom och stöttade honom inte snabbt nog så han gick ur det. Övriga banan gick bra. Jag var tydliga i mina kommandon, han klarade bakombyten bra och han drog på upploppet (som i o för sig bara var två hinder, men ändå!!). 10 banfel slutade vi på, men tyvärr lite tidsfel. Jag vet inte riktigt vad det var med oss idag med tiden, men vi lyckades inte riktigt med den i nåt av loppen.

Agilityklass
I den här klassen gick jag in med en ganska lam och dålig attityd. Jag kände att banan förmodligen inte skulle passa oss osv. Jag var riktigt missnöjd med den här klassen efteråt, och kände att inget stämde. Atlas tjuvstartade, missade i slalom, missade kf, vägran, drog inte särkilt bra framåt. Det enda som var kul var tunnlarna =) Vi tog oss runt iaf på 25 fel o en riktigt dålig tid. Jag släppte den klassen ganska fort därefter. Det bevisar bara hur viktig min attityd är i det hela. Dessutom var jag sååå hungrig när jag skulle köra, kan säkert ha påverkat också.

Öppen hoppklass
Inför den här klassen hade jag återigen ganska bra attityd när jag gick in på banan. Jag fick lite småpanik när jag började gå banan och insåg att den var ganska krånglig. Men försökte släppa det ganska snabbt, tog ett djupt andetag och sa till mig själv att vi skulle fixa det. Efter en stunds banvandring ropar dom ut att startnr 1, 2 o 3 var strukna och att startnr 4 därför blev nr 1, och vem hade startnr 4? Jo jag och Atlas! paniken kom lite igen, men släppte ganska snabbt.
Väl inne på banan med Atlas så tog jag några djupa andetag igen, fokuserade och bara körde på. Allt flöt på bra, men det blev ett litet stopp framför ett hopphinder för jag kom lite efter som då resulterade i en vägran. Jag slutade på 5 fel, och lite tidsfel återigen (tror jag, har inte sett resultatlistan). Han gjorde ett riktigt snyggt slalom och var riktigt lyhörd hela banan igenom och jag var så nöjd efteråt. Det kändes bra att sluta bra denna dag, särskilt eftersom det inte är långt kvar till nästa tävling.

Jag är ändå nöjd med dagen. Jag fick en bra känsla när jag kom runt banorna den här gången utan att diska mig. Även om jag helst vill glömma agilityklassen =) Vi hade också väldigt trevligt och vi uppnådde iaf ett gemensamt mål. Målet var att en av oss skulle ta med sig en pinne hem, och det uppfyllde vi =) Vi får gratulera Jeanette och Mitzy till sin pinne i agilityklassen! Andra pinnen där, bara en kvar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar