Mina två svarta...och jag

söndag 11 april 2010

Agilityuppvisning, promenad och lydnad

Idag har varit en riktigt utedag =) Vid kl 10 imorse åkte jag och Atlas till Arken Zoo och skulle ha lite agilityuppvisning. Vi träffade Åsa vid Arken och satte upp hindrena. Det var ganska kallt på morgonen och inte särskilt mycket folk heller vid 10 tiden. Efter kl 11 började det komma några som ville prova på agility lite, och vi hjälpte till i kylan =) Vid 12 tiden kom Lennart och Jeanett och skulle vara med på uppvisningen, vid den tiden var det lite mer folk i butiken så då körde vi lite med våra egna hundar. Vid den här tiden kom också solen fram =) Det blev genast mycket trevligare att stå där! Vid halv 3 tiden började vi sakta plocka ihop hindrena, då hade det varit ganska lugnt ett tag med folk som ville prova.

Efter att butiken hade stängts så åkte jag och Mia upp till Strömsbergs skogen för en promenad i det fina vädret. På promenaden träffade vi en nedklippt Puli, ganska stor så dom trodde att Atlas var en tik eftersom han är så liten =) Egentligen är han ju stor enligt rasstandarden, eftersom maxhöjden är 44cm på dom o han är 41-42cm så är han inte särskilt liten..

När vi var klara med promenaden så tränade jag lite lydnad på parkeringen. Jag tränade lite fotgående och han var riktigt duktig =) Min lilla skrutt. Börjae träna lite läggande under gång också, så det är på god väg med..

Lite bilder från dagen:


Agilitybanan


Jeanette och Mitzy springer


Två av de söta kaninungar som jag fick hålla =)


Här ligger alla 3 stilla i min famn =) Hade gärna
tagit hem alla tre...


Den här lilla fann en extra plats i mitt hjärta =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar